Τώρα τι να πω;;;
Να σας πω την μαύρη αλήθεια, ψιλοντρέπομαι που το λέω, αλλά εγώ θα συμφωνήσω με τον κ. Βουλγαράκη.
Ναι ....τουλάχιστον όσο με αφορά εμένα, σαν πολίτη που ζει σε μια χώρα με Υπουργό τον κ. Βουλγαράκη, και όχι, το τονίζω όχι, σαν ψηφοφόρο του, θα συμφωνήσω μαζί του ότι «το νόμιμο είναι ηθικό»
Να σας πω την μαύρη αλήθεια, ψιλοντρέπομαι που το λέω, αλλά εγώ θα συμφωνήσω με τον κ. Βουλγαράκη.
Ναι ....τουλάχιστον όσο με αφορά εμένα, σαν πολίτη που ζει σε μια χώρα με Υπουργό τον κ. Βουλγαράκη, και όχι, το τονίζω όχι, σαν ψηφοφόρο του, θα συμφωνήσω μαζί του ότι «το νόμιμο είναι ηθικό»
Ή αν δεν συμφωνήσω μαζί του, θα πρέπει να συμφωνήσω με τον κ. Κεφαλογιάννη, που έκανε ότι απαιτούσε η ...Κρητική του ηθική, συνείδηση, ....λεβεντιά ή ότι ....και προστάτεψε παράνομα τους δικούς του ανθρώπους.
Αλλά με κάποιον πρέπει να συμφωνήσω. Με κάποιον πρέπει να συμφωνήσετε και ...εσείς.
Ο κ. Βουλγαράκης λέει ότι, το μέτρο της ηθικής των δημόσιων πραγμάτων είναι ο Νόμος. Όχι των προσωπικών σχέσεων. Των δημόσιων πραγμάτων. Μου επετράπη λέει, και προσπάθησα να μειώσω τους φόρους που θα μου αναλογούσαν να πληρώσω. Όσο φταίω εγώ, άλλο τόσο φταίτε και εσείς που νομοθετήσατε και μου δώσατε την δυνατότητα να το κάνω.
Ο κ. Κεφαλογιάννης πάλι λέει ότι, η παράδοση, η ηθική της ιδιαίτερης πατρίδας του, επιβάλλει να στηρίξει, να υποστηρίξει, τους κουμπάρους του, τους φίλους του, τους ανθρώπους του. Η ηθική της κουμπαριάς, της συγγένειας, της φιλίας λέει, είναι ...πάνω από τον Νόμο στην Κρήτη.
Ισχυρίζονται οι δύο τους, δύο ακριβώς αντίθετες απόψεις. Ο ένας από τους δύο έχει δίκιο. Είναι αδύνατον να έχουν και οι δύο άδικο.
Και όμως ...αποπέμφηκαν και οι δύο. Από ένα τραγικό Πρωθυπουργό, διόλου αποτελεσματικό....ως θα όφειλε, από ένα Πρωθυπουργό ...διόλου παραγωγικό ως θα όφειλε, από έναν Πρωθυπουργό.....που επιχείρησε απλά να διαχειριστεί, την ...ηθικολογική οργή μας. Αλλά όχι την λογική μας.
Με ενοχλεί η αισθητική του κ. Βουλγαράκη. Μπορεί το θυμικό μου, το εκπαιδευμένο από τις ηθικολογίες θυμικό μου, να αντιδρά, αλλά η λογική μου.... συμπλέει μαζί του.
Δεν θα ψήφιζα ποτέ τον κ. Βουλγαράκη. Και ο ψηφοφόρος δεν έχει σαν μόνο κριτήριο την λογική, έχει και το θυμικό, έχει και την αισθητική, έχει και .....ότι. Αλλά σαν πολίτης και μόνο, εκτιμώ ότι, ....έχει δίκιο.
Όπως με ενοχλούσε και η αισθητική του κ. Βγενόπουλου και η ρομαντική ηθικολογία ή ηθική μου - ο χαρακτηρισμός δικός σας - με απωθούσε από το πρόσωπο και τις πρακτικές του, αλλά η λογική μου, με υποχρέωνε να υποστηρίξω την άποψη του.
Έχω ξαναπεί ότι ουδόλως με αφορά η ...σωτηρία της ψυχής των πολιτικών. Έχουν τους πνευματικούς τους, έχουν τους εξομολογητές τους, έχουν ....ότι έχουν τέλος πάντων.
Και όμως ...αποπέμφηκαν και οι δύο. Από ένα τραγικό Πρωθυπουργό, διόλου αποτελεσματικό....ως θα όφειλε, από ένα Πρωθυπουργό ...διόλου παραγωγικό ως θα όφειλε, από έναν Πρωθυπουργό.....που επιχείρησε απλά να διαχειριστεί, την ...ηθικολογική οργή μας. Αλλά όχι την λογική μας.
Με ενοχλεί η αισθητική του κ. Βουλγαράκη. Μπορεί το θυμικό μου, το εκπαιδευμένο από τις ηθικολογίες θυμικό μου, να αντιδρά, αλλά η λογική μου.... συμπλέει μαζί του.
Δεν θα ψήφιζα ποτέ τον κ. Βουλγαράκη. Και ο ψηφοφόρος δεν έχει σαν μόνο κριτήριο την λογική, έχει και το θυμικό, έχει και την αισθητική, έχει και .....ότι. Αλλά σαν πολίτης και μόνο, εκτιμώ ότι, ....έχει δίκιο.
Όπως με ενοχλούσε και η αισθητική του κ. Βγενόπουλου και η ρομαντική ηθικολογία ή ηθική μου - ο χαρακτηρισμός δικός σας - με απωθούσε από το πρόσωπο και τις πρακτικές του, αλλά η λογική μου, με υποχρέωνε να υποστηρίξω την άποψη του.
Έχω ξαναπεί ότι ουδόλως με αφορά η ...σωτηρία της ψυχής των πολιτικών. Έχουν τους πνευματικούς τους, έχουν τους εξομολογητές τους, έχουν ....ότι έχουν τέλος πάντων.
Εγώ σαν πολίτης, απαιτώ να παράγουν πολιτική, να είναι αποτελεσματικοί και να είναι νόμιμοι. Και όσο με ενοχλεί η αισθητική του κ. Βουλγαράκη και του κ. Κεφαλογιάννη, άλλο τόσο με ενοχλεί, η ηθικολογία της πολιτικής και η πολιτικοποίηση της ηθικής.
Αν η Κρήτη ήταν ανεξάρτητο Κράτος και ο Νόμος προσδιόριζε ότι πρέπει να υποστηρίζεις τους κουμπάρους σου, ακόμα και όταν παρανομούν, ....ντρέπομαι που το λέω, αλλά η λογική μου θα υποστήριζε και τον κ. Κεφαλογιάννη.
Ναι, μπορεί να ...ντρέπομαι και εγώ που το .....εξομολογούμαι σε εσάς.....αλλά κατά την άποψη μου, το μέτρο της ηθικής στην πολιτική είναι ο Νόμος.
Αν η Κρήτη ήταν ανεξάρτητο Κράτος και ο Νόμος προσδιόριζε ότι πρέπει να υποστηρίζεις τους κουμπάρους σου, ακόμα και όταν παρανομούν, ....ντρέπομαι που το λέω, αλλά η λογική μου θα υποστήριζε και τον κ. Κεφαλογιάννη.
Ναι, μπορεί να ...ντρέπομαι και εγώ που το .....εξομολογούμαι σε εσάς.....αλλά κατά την άποψη μου, το μέτρο της ηθικής στην πολιτική είναι ο Νόμος.
Και εγώ δεν έχω και πνευματικό γαμώτο, όποτε τι να κάνω...εξομολογούμαι σε εσάς.....την αμαρτία της λογικής μου
Υ.Γ. Είχα πολύ καιρό να κάνω πολιτικό post, αλλά κάποιος μου ξύπνησε ανάγκες.
Υ.Γ. Είχα πολύ καιρό να κάνω πολιτικό post, αλλά κάποιος μου ξύπνησε ανάγκες.
33 σχόλια:
Πω, πω...
Και να 'λεγα ότι διαφωνώ;
Δεν...
Καλημέρα,
Δεν είναι ωραίος ο Βουλγαράκης με τις κόκκινες βερμούδες στο γιώτ?
"Εγώ σαν πολίτης, απαιτώ να παράγουν πολιτική, να είναι αποτελεσματικοί και να είναι νόμιμοι."
Οι πολιτικοί πρέπει να είναι υπηρέτες του κόσμου, πρέπει να μπορούν αν αντιστρέφουν τους ρόλους και βρίσκονται στη θέση του πολίτη.
Δεν είναι εύκολο πράγμα κανονικά να είσαι πολιτικός, έχει στερήσεις πολλές, άλλα πως το έχουν καταντήσει οι περισσοτέροι.
My view.
νομίζω, Κατερίνα ότι και οι δυο έχουν δίκιο...
Και ο Βουλγαράκης και ο Κεφαλογιάννης απλά συμπεριφέρονται ως δεξιοί πολιτικοί...
Σε όποιους δεν αρέσει η συμεριφορά και η πολιτεία τους, όπως στην αφεντομουτσουνάρα μου, να μην τους ψηφίζουν και να τύχει να τους συναντήσουν να τους γιαουρτώσουν... κάνει καλό και στην επιδερμίδα
Αγαπητέ κ. Spy,
άκουσα να λένε ότι ο Παράδεισος έχει πολύ καλό κλίμα, αλλά η Κόλαση έχει καλή παρέα.
Ας ελπίσουμε ότι είναι αλήθεια.
Ναι Matrix, το είπα και εγώ.
Με ενοχλεί η αισθητική του κ. Βουλγαράκη. Αλλά δεν είναι φίλος μου, και δεν είμαι ψηφοφόρος του. Εκει μπορώ να έχω όσες ενστάσεις θέλω.
Από την άλλη δεν μπήκα ποτέ στην λογική των ....λειτουργημάτων.
Αισθάνομαι ότι όσο ...ανήθικη είμαι εγώ που προσπαθώ να ..σβήσω μια κλήση, άλλο τόσο ανήθικος είναι και αυτός που προσπαθεί να ...σβήσει φόρους.
Απλά ο καθένας μας..... στο μέτρο των δυνατοτήτων του. Αυτό μπορώ να επιτύχω εγώ...αυτό μπορεί να επιτύχει ...αυτός.
Και νοιώθω ασφαλής όταν ξέρω ότι υπάρχει το μέτρο της ηθικης των δημόσιων πραγμάτων.
Ότι ο καθένας μας ....δεν το βάζει εκει που του λέει η κατασταση του, τα βιώματα του, η αισθητική του, η πολιτική του τοποθέτηση, η ιδιοσυγκρασία του, η εντιμότητα του, ή ...ότι. Αλλά κάπου πολύ συγκεκριμένα.
Και κατα την αποψη μου, το μέτρο της ηθικής του δημόσιου βίου, είναι ο Νόμος.
Ναι Λύκε, και εγώ νοιώθω πολύ εντονη την ανάγκη, με τρώει το χέρι μου, να ρίξω ένα γιαούρτι.
Αλλά ...
Και στο έχω ξαναπεί. Αν πρέπει να προτιμήσω μια αυθεντική Δεξια, ...αυτή ρε παιδί μου....που ξέρουμε και αγαπάμε....., από μια δεξιά ντυμένη με διάφορες ....λεοντές..., και πάλι ντρέπομαι που το λέω...αλλά τελικά το αυθεντικό μου δίνει έστω την δυνατότητα ...να μιλάω, να διαφωνώ, να φωνάζω, να εκτονωνομαι.
Ενω το άλλο.....
Προσωπικά νοιώθω .....απόλυτα στον τοίχο. Νοιώθω να είμαι χωρίς καμμια ..εναλλακτική....
Αλλά και για αυτό....εγώ, εσύ, όλοι μας έχουμε το μερίδιο της ευθύνης μας
Έχεις τον τρόπο σου να με...κολάς στον τοίχο.
ασφαλώς και έχουμε μερίδιο ευθύνης και μάλιστα ...υπολογίσιμο.
Καλημέρα Κατερίνα,
Χαίρομαι που ξανάπιασες τα πολιτικά...
Πρέπει να σου πω ότι η "κατάρα" της Άννης στο Φισκάρδο εναντίον του Βουλγαράκη λόγω της προκλητικής συμπεριφοράς του (Αύγουστος) έπιασε τόπο...
Στο προκείμενο:
Δεν συμφωνώ μαζί σου ειδικά για τους συγκεκριμένους ανθρώπους που μας ζάλισαν τα ...., περί σεμνότητας κλπ. Νόμιμο μεν να μπορείς να αποφεύγεις φόρους, να παίρνεις υπέρογκο δάνειο (σε σχέση με το δηλωθέν κεφάλαιο της εταιρείας σου) και να το επινοικιάζεις στην δανειοδοτούσα τράπεζα σαν μέρος της αποπληρωμής του δανείου, ΑΝΗΘΙΚΟ όμως γιατί αν ήσουν απλός πολίτης δεν θα μπορούσες να κάνεις τίποτα από αυτά γιατί, πολύ απλά, η τράπεζα δεν θα σου έδινε το δάνειο τουλάχιστον (ουφ, τεράστια πρόταση...).
Ηθικό (πολιτικά) λοιπόν, ειδικά για τους κρατούντες, είναι να μην κάνεις αυτό που σου επιτρέπει μεν ο νόμος αλλά υλοποιείται επειδή είσαι "παιδί της εξουσίας" και οι περισσότεροι συμπολίτες σου δεν μπορούν να κάνουν...
Για την άλλη ηθική, χριστιανική, άθεη, μουσουλμανική κλπ. ξέρεις τις απόψεις μου: Δεν με ενδιαφέρει για τους πολιτικούς, προτιμώ, μεταξύ των άκρων, το λαμόγιο αλλά ικανό πολιτικό (τρώει 2 φτιάχνει 8) παρά τον ενάρετο αλλά μ...κα (τρώει 0 φτιάχνει 0). Άμα βρω αυτόν που τρώει 0 και φτιάχνει 10, τότε... Προς το παρόν συμβιβάζομαι με το ικανό λαμόγιο...
Συγγνώμη για την έκταση του σχολίου.
Φιλιά
Παρότι όλα σπρώχνουν στη διαφωνία, το ποστ σου είναι καταδικασμένο σε κατ'αρχήν συμφωνίες. Πράγμα που με χαλάει, όπως όλες οι συμφωνίες άλλωστε.
Παραταύτα μία διαφωνία: Θα συμφωνούσα με τον Βουλγαράκη αν, μέσα στην πανσοφία του, αντί να χρησιμοποιήσει την περίφημη πλέον παπαριά περί νομίμου και ηθικού, είχε χρησιμοποιήσει την φράση του Portalis : "ότι είναι δίκαιο πρέπει να είναι ισχυρό, ότι δε είναι ισχυρό πρέπει να είναι και δίκιαιο".
Αυτή άλλωστε είναι και η πολιτική βάση της αστικής δημοκρατίας. Εκεί θα του έβγαζα το καπέλο και γιασάν του μάγκα.
@Κατερίνα είναι γνωστό ότι οι νόμοι εφαρμόζονται επιλεκτικά.
Ακόμη όμως και αν εφαρμοζόταν εξυπηρετούν τα δικά τους κυρίως συμφέροντα. Κάτι σαν τους νόμους της ζούγκλας δηλαδή.
Εγραψες: "αλλά κατά την άποψη μου, το μέτρο της ηθικής στην πολιτική είναι ο Νόμος"... μιά συναξη λέξεων που στην πολιτική δεν έχει κανένα,μα κανένα νόημα... "μέτρο" δεν υπάρχει, "ηθική" ακόμα λιγότερη, "πολιτική" στην πράξη έχει χάσει όποια έννοια είχε στο παρελθόν, όσο γιά τον "Νόμο" αυτός και αν έχει απαξιωθεί, γιατί κανείς δεν εφαρμόζει πλέον τους νόμους...
Εργαψα ότι οι λέξεις αυτές δεν έχουν νόημα στην πολιτική... λάθος μου... δεν έχουν κανένα νόημα γιά τον τυπικό νεοέλληνα.. "μέτρο" δεν είχε από ...αρχαιοτάτων χρόνων (εξ' ου και περιζήτητο!), την όποια ηθική του είχε απομείνει του την ...πήρε (όχι με το ζόρι, βέβαια) ο Ανδρέας και η συμμορία, τον έρημο νόμο κανείς έλληνας δεν τον έχει σε υπόληψη (ούτε τον είχε ποτέ- ο νόμος είναι γιά να τον προστατεύει από τους άλλους, το αντίστροφο δεν ισχύει γιά τον τυπικό έλληνα)... η δε πολιτική είναι πλέον η βασική μέθοδος της νεοελληνικής ανέλιξης και "κονόμας"
Αρα... οι πολιτικοί ίδιοι με εμάς, και εμείς με τους πολιτικούς... τι παιδεύεσαι λοιπόν, Κατερίνα... και επειδή ζούμε σε κβαντική εποχή (CERN και τα υπόλοιπα) μπορεί να έχουν δικιο και οι δύο και άδικο και οι δύο ταυτόχρονα!
Νομίζω ότι, ως νέος ...Μέγας Αλέξανδρος (θα θυμάσαι, ίσως, ότι η μετριοφροσύνη δεν ήταν στα ...χαρακτηριστικά μου) μόλις έκοψα τον Γόρδιο δεσμό που θεώρησες άλυτο!
Καλώς σας βρήκα, Κατερίνα, και ασφαλώς επιστρέφω... από το δικό σου Blog... από που αλλού...
Το νόμιμο είναι και ηθικό. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα και θα έλεγα ότι είναι και βαθιά φιλοσοφικό.
Αν σκεφτούμε ποιος φτιάχνει τους Νόμους θα καταλάβουμε αμέσως και τι είδους ηθική εξυπηρετείται μέσω αυτών.
Για παράδειγμα για πολλά χρόνια ήταν νόμιμα τα πανωτόκια ήταν όμως και ηθικά?
Ο πολιτικός γάμος είναι επιτέλους νόμιμος είναι όμως και ηθικός για τους πιστούς οποιασδήποτε θρησκείας?
Σε κάποιες χώρες είναι νόμιμη η θανατική ποινή είναι όμως ηθική?
Ένας Μουσουλμάνος που έχει γεννηθεί και ζει στη χώρα μας θεωρεί ηθικό να έχει παντρευτεί πολλές γυναίκες είναι όμως αυτό νόμιμο σύμφωνα με τους Ελληνικούς νόμους ?
Όπως βλέπεις το θέμα είναι τεράστιο και πολυπαραγοντικο όπως λετε και εσείς των θετικών επιστημών
Γεια σου Κατερίνα,
Εγώ πάλι θα διαφωνήσω. Ας τα πάρουμε ένα ένα. Με τον Βουλγαράκη, όχι δεν διαφωνω. Βρήκε ένα νόμιμο τρόπο να φοροδιαφύγει. Επομένως δεν έκανε κάτι παράνομο, άρα δεν πρέπει να μπει φυλακή. Το να είναι στη κυβέρνηση είναι κάτι άσχετο με το νόμιμο ή όχι. Αποπέμφθηκε επειδή η (υποτιθέμενη) ηθική της κυβέρνησης δεν επιτρέπει τέτοιες συμπεριφορές. Η Ηθική δεν είνια μία και απομένως δεν θα μπορούσε ότιδήποτε νόμιμο να είναι και ηθικό. Νόμος είναι ένας, «ηθικές» υπάχρουν όσοι και οι άνθρωποι. Αλλο ένα παράδειγμα, σύμφωνα με τον νόμο οι ισοβίτες παίρνουν κάποιες μέρες άδεια το δίμηνο για να έχουν ένα κίνητρο να είναι ήσυχοι στις φυλακές. Πόσο ηθικό είναι ένα κορίτσι να βλέπει ελέυθερο το βιαστή της ακόμα και για 5 μέρες το δίμηνο. Πόσο ηθικό είναι το να δίνεις το διακίωμα σε ένα έμπορο ναρκωτικών να κυκλοφορεί δίπλα στα σχολεία ακόμα και για λίγες μέρες; Για εμένα δεν είναι, αλλά είναι νόμιμο. Επομένως το μέτρο της ηθικής των δημοσίων θεμάτων δεν είναι ο νόμος.
Ανάποδο παράδειγμα. Οτι είναι παράνομο είναι ανήθικο; Παράνομο είναι να παρκάρεις πάνω στην Τσιμισκή στις 12 το πρωί, ανήθικο δεν το λες. Επομένως με τη συγκεκριμένη κίνηση Βουλγαράκη διαφωνώ λόγω ιδιότητας. Οπως και να έχει πάντως δεν ζήτησε κανείς να μπει φυλακή. Η ερώτηση ήταν ως τι καλύπτει η ηθική της κυβέρνησης.
Πάμε στον Κεφαλογιάννη. Εκανε κάτι παράνομο. Πρέπει να τιμωρηθεί από το νόμο, ναι. Πρέπει να επιβραβευτεί από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Φιλίας με το χρυσό μετάλλιο στου Δάμωνα και του Φιντία; Μπορεί, αλλά δεν με απασχολεί.
Οι δύο περιπτώσεις ήταν διαφορετικές και γι αυτό διαφωνώ μαζί σου. Οι ερωτησεις των πολιτων ήταν διαφορετικές. Στην πρώτη η ερώτηση ηταν τι χρειάζεται κανείς για να είναι μέλος της κυβέρνησης Καραμανλή. Στη δεύτερη πόσα χρόνια φυλακής τρως αν απειλήσεις συνάνθρωπο.
"Εγώ σαν πολίτης, απαιτώ να παράγουν πολιτική, να είναι αποτελεσματικοί και να είναι νόμιμοι."
Ωραία, ένα παράδειγμα τότε για να μου πεις αν συμφωνείς. Μιας και χρεωκόπησε η Lehman Brothers και απολύθηκαν οι brokers από το Λονδίνο παίρνει ο πολιτικός έναν από αυτούς και μιας και έχει τα αναμφισβήτητα προσόντα των βάζει στην επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Να κάνουμε ειδικό νόμο μόνο γι αυτόν ότι δεν δικαιούται να έχει χρηματιστηριακή μεριδα, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν γίνεται. Αναμφισβήτητα ο τυπος έχει τρομερές γνώσεις και του δίνεις και εσωτερική πληροφόρηση με τη θέση που του δίνεις. Είναι νόμιμο να κάνει αγοραπωλησίες μετοχών, αλλά εμένα με πειράζει και δεν τον θέλω για πολιτικό μου. Αν θέλει να πλουτίσει ας πάει ως broker στην GS και όχι στην Ελληνική επιτροπη κεφαλαιαγοράς. Εσύ τι λες;
Συνεχίζω και σχολιάζω και τις απαντήσεις των σχολίων σου.
«όσο ...ανήθικη είμαι εγώ που προσπαθώ να ..σβήσω μια κλήση, άλλο τόσο ανήθικος είναι και αυτός που προσπαθεί να ...σβήσει φόρους».
Και αυτό περικλύεται στην νομιμότητα και στην ηθική. Αρα είσαι το ίδιο ανήθικη με μία Νιγηριανή μαμά που δίνει την 14χρονή κόρη της για γάμο σε έναν 60αρη που έχει ήδη 3 γυναίκες. Ο νόμος επιτρέπει 4 γυναίκες. Καλά, εγώ θα προτιμήσω να σβηστούν οι κλήσεις όλων των λαών του κόσμου ακόμα και για να σώσω μία τέτοια κοπελιά. Πρόσεχε, δεν σου δίνω extreme παραδείγματα. Οσοι είναι αυτοί που προσπαθούν να σβήσουν κλείσεις στην Ελλάδα, τόσοι είναι αυτοί που δίνουν τα κορίτσια τους στην Αφρική για μία προίκα (συνήθως καμια αγελάδα κτλ). Κάθε πραξη δεν είναι ίδια. Ακόμα και η ανηθικοτήτα, όπως και η παρανομία, έχει διαβαθμίσεις.
Εγώ Κατερίνα δεν θέλω οι πολιτικοί να έιναι νόμιμοι, ηθικοί, αποτελεσματικοί κτλ γιατί αυτά είναι υποκειμενικές έννοιες. Ακόμα και το νόμιμοι είναι υποκειμενική με τα τόσα παραθυράκια.
Εγώ θέλω οι πολιτικοί να κάνουν αυτό που υποσχονται. Αυτό για το οποίο τους ψήφισα. Κάποιος υποσχέθηκε τη μεγαλύτερη καλωδιοτή γέφυρα στον κόσμο και το έκανε. Από άλλους περίμενα την σεμνότητα και ταπεινότητα που υποσχέθηκαν.
Παρότι ο άγραφος κανόνας των blogs επιβάλλει να απαντάς στα σχόλια με την σειρά που αυτά χρονολογικά καταγράφονται, θα μου επιτρέψετε να παραβλέψω του κανόνες και καλωσορίσω τον Σχολιαστή.
Καλολωσήρθες Σχολιαστή, πολύ μεγάλη η χαρά μου που επιστρέφεις, μεγάλη η χαρά μου που σχολιάζεις στο blog μου. Μου έλειψες πολύ.
Το ίδιο πράγμα λέω Σχολιαστή. Όλοι μπορεί να έχουν ...κβαντικά δίκιο. Αλλά το παιχνίδι, ακόμα και αν το αντιμετωπίζουμε ....με την αρχή της αβεβαιότητας, πρέπει να έχει κανόνες. Και αν ψάχνουμε να βρούμε πια και πάλι κανόνες, γιατί αυτοί παραέγιναν ελαστικοί, αν αυτοί ερμηνεύονται από τον καθένα μας κατά πως τον εξυπηρετούν, και από τον Νεοέλληνα κατά πως τον βολεύουν, ας ξεκινήσουμε από κάτι. Από τον Νόμο. Τον καλό, τον κακό, τον βολικό, τον καταστρατηγημένο νόμο. Ας βάλουμε ένα μετρήσιμο κριτήριο της ηθικής των δημόσιων πραγμάτων.
Δεν θεώρησα ποτέ ότι δεν είσαι μετριόφρων, απλά θεωρούσα πάντα ότι έχεις μεγάλη αίσθηση αυτοσαρκασμού. Και το αξιολογώ ως πολύ μεγαλο προσόν αυτό. Και όχι μόνον.
Και πάλι καλώς ήρθες Sxoliasti.
οπότε, αν αύριο ένας βουλευτής πάει στο γήπεδο και βρίζει τη μανα του διαιτητή δεν τρέχει τίποτα..δεν κάνει κάτι παράνομο...'Η αν κάθε βράδυ ψωνίζει τραβέλια...πάλι δεν κάνει κάτι παράνομο...άρα καλώς να είναι στην πολιτική
Ναι ! Ο σχολιαστής επέστρεψε!
Φαίνεταιπως η επιστροφή σου- ελπίζω πρόσκαιρη- στον πολιτικό σχολιασμό, είχε και τα θετικά της. Τωρα κολάει το...¨καλό χειμώνα¨!
Ν.Λιολιόπουλος
Είδες Κατερίνα... μέχρι και ο Νίκος άλλαξε και δεν του αρέσσουν τα πολιτικά... Δηλαδή, Νίκο μου, μαζί με όλα τα άλλα, ξεπέρασες και το ...Γιωργάκη?
Σε ευχαριστώ που βρίσκεις θετική τη επιστροφή μου... ελπίζω να μην... αλλάξεεις γνώμη στη συνέχεα!
Θα τα πούμε και στο blog σου...
Αφού μας ζητάς το σχόλιό μας, θα σου πω πώς το βλέπω: ο πολιτικός βρίσκεται εκεί για να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις, ώστε να γίνει καλύτερη η ζωή μου. Αυτό ταυτόχρονα σημαίνει ότι υπάρχουν κανόνες στο παιχνίδι που όλοι δεχόμαστε και όλοι σεβόμαστε. Αν αυτό το καταφέρει, δεν έχω καμία άλλη απαίτηση. Δεν με ενδιαφέρει αν έχει κότερα ή αν βάζει τη μεζούρα της ηθικής στη μέση ή το γοφό του, κατά το δοκούν.
Εδώ στο μικρό μας χωριό, δεν παράγεται πολιτική, έτσι κι αλλιώς. Παράγεται παραπολιτική. Δεν ασχολούμαστε ποτέ με την ουσία, αλλά με αυτό που για λίγο καιρό θα κάνει εντύπωση.
Η υποκρισία περισσεύει και αυτό το ζούμε συχνά όταν ακούμε την περίφημη φράση «πέσαμε από τα σύννεφα».
Νομίζω ότι έχουμε τους Βουλγαράκηδες και τους Κεφαλογιάννηδες που μας αξίζουν και μας βολεύουν.
Σχολιαστή να σε στενοχωρίσω λίγο;
Ναί αλλάξα πολυ. Αλαξα πολλά . Εκτος απο τον ...Γιώργο.
Και δεν ακούω κανέναν ! Ουτε εσένα ουτε την Κατερίνα!
Αμμάν πιά ...
Ν.Λιολιοπουλος
Τσοτσο καλημέρα,
και εγώ δεν θα διαφωνήσω στην ουσία μαζί σου για το τι προτιμώ.
Και το πιο σημαντικό για μένα είναι ότι αυτή την στιγμη κανείς δεν παράγει πολιτική.
Όλοι παλεύουν να την διαχειριστούν. Να μας δώσουν ένα μικρό, ευπεπτο κομματάκι της, αυτό που μπορούμε να κάνουμε ...τς τς τς...τι σαπίλα, τι διαφθορά, και μετά να συνεχίσουμε στο επόμενο ..σκάνδαλο.
Κι αν θέλεις να το πάω και παρακάτω....εξομολογούμαι δημόσια ότι πια ...τα αντανακλστικά μου στην κλοπή, στην λαμογιά, στην διαφθορά ...ίσως και να μου τα έχουν αμβλύνει (το ποιοι το έκαναν αυτό...θα διαφωνούμε πάντα Τσότσο, αλλά εγώ θεωρώ ότι αυτό ήταν και το έγκλημα της εποχής Σημίτη, δηλαδή ότι άμβλυνε τα αντανακλαστικά του κόσμου σε τέτοιες λογικές), αλλά ακόμα απαιτώ....μεγάλη λέξη το απαιτώ....παρακαλώ ρε αδελφέ....μην υποτιμάτε τόσο την λογική μου
Green revenger
«Για πόλεμο δεν έκανα εγώ ποτέ τον μάγκα / και ούτε νεροπίστολο δεν είχα στην παράγκα» που λέει και ο Άσιμος.
Και για να συνεχίσω να .....υπερασπίζομαι τον Βουλγαράκη...... που να το φανταστεί και αυτός ο έρημος τι κάνω πρωί πρωί, θα σου απαντήσω ότι «The difference between ordinary and extraordinary is that little extra»
Greek Rider,
καθόλου δεν διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά όλοι εδω ζουμε, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στον Κόσμο.
Κάπου πρέπει να βρούμε ένα μέτρο αξιολογησης, και να πορευτούμε. Όσο επικίνδυνη είναι η λογική του Βουλγαράκη...."οκ μπορώ και το κάνω", άλλο τόσο επικινδυνη είναι και η λογική.....όλα είναι διεφθαρμένα...τι να κάνω;;; περιμένω τον Μεσσία.....
Κι αν έρθει ο Μεσσίας Greek Rider;;;;;;;;;;;;;
De profundis,
έχεις δίκιο, είναι βαθιά φιλοσοφικό το θέμα κατά πόσο ο Νόμος είναι ηθικός.. Και σίγουρα αυτό το θέμα, όχι δεν εξαντλείται αλλά ούτε καν προσεγγίζεται σε ένα post ή σε ένα blog.
Αλλά εγώ το έβαλα αντίστροφα.... Σε αυτήν την τόσο ...ανοιχτή εποχή που ζούμε...μήπως πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο στο τι εννοεί ο καθένας μας ηθικό, τουλάχιστον στην δημόσια σφαίρα του βίου μας;;;
Όσο για το ...ποιοι κάνουν τους νόμους.....έτσι ορίζει το Σύνταγμα, άρα...ξαναανακυκλώνουμε;;;
NdN, όλο αυτό το έγραψα σαν μια ...άσκηση λογικής.
Και στις ασκήσεις λογικής, κάνεις κάποιες υποθέσεις εργασίας. Σωστές ή λάθος.
Και δεν σου κρύβω ότι ακριβώς επειδή και σε εμένα, είναι πιο ισχυρό το θυμικό από την λογική, με ζορίζουν οι απαντήσεις. Δεν μπορώ να τις υποστηρίξω παρα μόνο... «περι διαγραμμάτου»
Και ασφαλώς και η ανηθικότητα και η παρανομία έχει διαβαθμίσεις και για αυτό άλλωστε και ....η ποινική τιμωρία ή ....η πολιτική τιμωρία έχει διαβαθμίσεις.
Αλλά για να μπω στην λογική σου, ναι έγινε η γέφυρα Ρίο-Αντιριο, αλλά πόσο «ηθική» ήταν η διακυβέρνηση Σημίτη;;; Και πόσο «ηθικό» ήταν το ότι η διακυβέρνηση Σημίτη...άμβλυνε τα ανταναλκαστικά μας, διαπαιδαγώγησε έναν ολοκληρο λαό στην μιζέρια της διαφθοράς.
Δεν κατηγορήθηκε κανείς ποινικά....
Ακόμα και για το Χρηματιστήριο.....παλευουν με την ΔΕΚΑ...και....
Ανώνυμε, μπορείς να μην τον ξαναψηφίσεις αυτόν. Μπορείς να τον λοιδορήσεις, αλλά αν ο κόσμος τον ξαναψηφίζει......αυτό είναι η Δημοκρατία.
Καλή, κακή, ότι...
Αυτό είναι η υπόθεση εργασίας πάνω στην οποία στηριζόμαστε, ότι ο λαός εχει ΠΑΝΤΑ δίκιο.
Ότιδήποτε άλλο είναι απλώς επικίνδυνο.
Λιολιοπουλε, μέσα στην ταραχή σου που είδες τον Σχολιαστή, ξέχασες τα passwords, ξέχασες τους κωδικούς σου, σαλάτα τα έκανες.
Ελπίζω μόνο στα blogs, να τα ξανακάνεις σαλάτα. Οπουδήποτε αλλού....απαγορεύεται.
Αλλά ακόμα και εκεί στο blog σου...για προσπάθησε λίγο.
Άλλο αυθεντικός και άλλο ..... «ότι του φανεί του Λολοστεφανή».
Σχολιαστή όπως είδες, δεν χάρηκα μόνο εγώ που επανήλθες.
Άντε, ξεκίνα, περιμένουμε.
Apos, και εμένα με κουράζει πια πάρα πολύ ...αυτό το πέσιμο απο τα συννεφα.
Και το σημαντικότερο, κανείς μας πια δεν τραυματίζεται που πέφτει ...απο τόσο ψηλα.
Ακόμα και αυτό πια, το συνηθίσαμε. Και μάλλον είναι η μόνη δεξιότητα που έχουμε σαν λαός...να πέφτουμε απο τα σύννεφα, χωρίς βέβαια ποτέ να τραυματιζόμαστε.
Ακόμα δεν συνήλθες απο το σοκ Νίκο;;; Ακόμα ψάχνεις τον κωδικό σου στο blog;;;
Αντε λοιπόν γράψε εσύ για τον Γιώργο, μιας που είναι το μόνο που δεν άλλαξες.
Κατερίνα, θα ήθελα επιτέλους να αρχίσει ο Έλληνας να συζητάει για πολιτική, αποτελέσματα. ιδέες και να σταματήσει η ενασχόλησή μας με ηθικολογίες και κλεψιές: έχουμε φτάσει στο σημείο να λες "τί ωραίο έργο είναι,ας πούμε, η γέφυρα Ρίου" και η μόνιμη επωδός να είναι "ξέρεις πόσοι πόσα έφαγαν;".
Δεν νομίζω σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες να μην τρώγονται χρήματα όταν γίνονται έργα, δεν ασχολείται με αυτά όμως η κοινή γνώμη, κρίνει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών.
Δεν διαφωνώ με αυτά που λες περί εποχής Σημίτη, η εντύπωσή μου είναι ότι, σαν Ευρωπαίος (πραγματικά) πολιτικός, ασχολήθηκε με την ουσία και μόνον. Τότε βρήκαν ευκαιρία οι κάθε "Τράγκες" και "Καραμανλήδες" να πατήσουν σε υπαρκτά ή ανύπαρκτα σκάνδαλα και να εξάψουν τα ανθρωποφαγικά ένστικτα του Έλληνα...
Καλό Σαββατοκύριακο!
Κατά την γνώμη μου είναι η απόλυτη κατάντια αυτή η συζήτηση περί νομιμότητας και ἦθικής... Είμαστε φαίνεται πλέον τόσο ανεγκέφαλοι σαν λαός που πετάει τεχνηέντως μια μπουρδολογία ο κάθε νέρωνας βουλγαράκης του στυλ "το νόμιμο είναι και ηθικό" κι εμείς τσιμπάμε το δόλωμα κι αρχίζουμε να φιλοσοφούμε "να ζει κανείς ή να μη ζει" αντί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να βγούμε στους δρόμους, να λοιδορήσουμε την κυβέρνηση, να φωνάξουμε ρε αδερφέ για όσα ακούμε, βλέπουμε, βιώνουμε! Αντί να βγάλουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ την οργή μας σε όσους βιάζουνε ακατάπαυστα την χώρα μας λέγοντας ότι μας "κυβερνάνε", αρκούμαστε να βρίζουμε τους συμπολίτες μας, να τρέχουμε σαν παλαβοί με τα αυτοκίνητά μας, να τα βάζουμε με τα παιδιά μας, να είμαστε μονίμως αγενείς και μουρτζούφληδες... Ένα απέραντο φρενοκομείο!
E όχι να ξεχάσω και τον κωδικό !Απλά έβρεξε στο χωριό και μη έχοντας δουλειά -ακολουθώντας και συμβουλές φίλων- δεν έκανα blogging,αλλά πήγα μια βολτίτσα στη Χαλκιδική!
Υ.γ. Σαλάτα πάντως τα κάνω μόνο sto blog.Αλλού τα κάνω όπως ...πρέπει!
Υ.Γ2. Αυτο το "ότι του φανεί" δυστυχώς μ΄άρεσει πολύ. Και θα μ΄άρεσει για πολύ ακόμη. Δεν πα να λέτε ότι θέλετε....
Λοιπόν, επειδή είμαι στην Ιταλία που τίποτα δεν είναι νόμιμομ αλλά ούτε και ηθικό, δεν θέλω να επεκταθώ πολύ στο θέμα. Δες μόνο τον Silvio για να καταλάβεις ανα αυτό π[ου είναι νόμιμο είναι και κατ' ανάγκη και ηθικό.
Έχω γράψει ένα κείμενο στο blog μου για το θέμα και έχω μια τελείως διαφορετική προσέγγιση που είναι φανερά διαφορετική από αυτή που παρουσιάζεις.
Σε κάθε περίπτωση, τείνω να συμφωνήσω με τον Αpos.
Δημοσίευση σχολίου