Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

Έκανε ζέστη στην ...Αγία Πετρούπολη

Εκείνο τον Αύγουστο, έκανε πολύ ζέστη στην ...Αγία Πετρούπολη. Μια θάλασσα καταγάλανη, ο θόρυβος των τζιτζικιών κι απέναντι από το παράθυρο μου, η απόλυτη αντίφαση του ...Μακρονησιού. Φρικιαστική Εξορία για άλλους και Εφηβική Ελευθερία για μένα. Ο ανεμιστήρας, κουρασμένος, βαριεστημένος , με εμφανή ...αρθριτικά να επιχειρεί μάταια να αντιπαλέψει μια ζέστη που ίδρωνε το μυαλό.

Είχε πολύ ζέστη εκείνο το καλοκαίρι των 14 μου χρόνων. Μια ζέστη που έλιωνε τα ...πάντα. Μια ζέστη, που πάνω από όλα, έλιωνε …βεβαιότητες.

Αν μια ηλικία αγαπώ αφόρητα, είναι εκεί γύρω στα 14. Είναι η ηλικία του ...Ρασκόλ, η ηλικία του Σχίσματος. Είναι η ηλικία που οι παιδικές βεβαιότητες, ξεκινούν να λιώνουν από τη διαβρωτική ζέστη της αμφισβήτησης. Ένα σίδερο παγωμένο από τα μεταλαμπαδευμένα “πρέπει”, που οι ορμόνες και τα ερεθίσματα αρχίζουν να ζεσταίνουν από μέσα προς τα έξω. Κι όταν πυρώσει, όταν γίνει κατακόκκινο, θα καταλήξει σε μια μεταλλική στάλα στο πάτωμα. Για να αρχίσει μετά να ενσωματώνει όλα τα ...κεκτημένα και όλους τους φόβους της ...απώλειας τους, όλα τα καλά, τα κακά, τα νόμιμα, τα ηθικά, όλους τους μέσους όρους ...της ψυχικής «υγείας» και το εφιαλτικότερο, θα ενσωματώσει την τρελή αθλιότητα του «ευ προσαρμόζεσθαι».

Με τα χρόνια, θα ξαναγινεί ένα εφιαλτικά ανθεκτικό ατσάλινο κάστρο. Αυτό που αν συμβεί το ...ατύχημα, δεν θα σε προστατέψει η ...ελαστικότητα του, αλλά θα σε συνθλίψει η αδιανόητη σκληράδα του.

Προστατευμένη από τον Αττικό Ιουλιάτικο ουρανό, σεργιάνισα εκείνο το καλοκαίρι στην Άγια Πετρούπολη, παρέα με τον Ρασκόλνικοφ. Φοιτητής της νομικής, σπουδάζει το πνεύμα και το γράμμα των νόμων, για να τους αμφισβητήσει ευθέως, σκοτώνοντας με ένα μπαλτά την γριά τοκογλύφο και την ...αθώα αδελφή της, το ...θυμα της, που μεγαλο- ή μικρο-ευφυώς κατά τον Ντοστογιέφσκι ...τυχαίνει να είναι παρούσα.

Η Αντιγόνη τότε μου φαινόταν πιο comme il faut ...ηρωική. Ήταν πιο κοντά στις βεβαιότητες που ανάβλυζαν από την παιδικότητα των «πρέπει» μου. Και παρά τους αιώνες που μας χώριζαν, ο ήλιος της Θήβας μου ήταν πιο οικείος από το τσουχτερό κρύο της Αγίας Πετρούπολης. Και ασφαλώς και τότε και ...ΤΩΡΑ, οι ανθρώπινοι θεοί, μου ήταν πάντα πιο ...δικοί, από τους απρόσωπους Μεγάλους. Καλούς ή Κακούς.

Τα μεγάλα, τα σημαντικά, τα καθοριστικά, όμορφο είναι να τα διαβαίνεις ...μόνα τους. Στις χώρες των θαυμάτων είναι όμορφες μόνο οι αδαείς Αλίκες. Να περπατάς στον πλανήτη τους, χωρίς ...τουριστικούς οδηγούς, χωρίς ...οδηγίες προς ναυτιλομένους. Τότε, ούτε ήξερα, και πολύ περισσότερο δεν με ενδιέφερε στο ελάχιστο να ...μάθω, την άποψη των ...επόμενων Μεγάλων για το Ρασκόλνικοφ. Τότε ο Ντοστογιέφσκι ήταν θρήσκος και όχι ο Μεγάλος Θεο-φάγος. Τότε στο τραπέζι είμαστε μόνο εμείς οι τέσσερις. Ο Ρασκόλνικοφ, ο Πορφύρης, η Σόνια και εγώ. Ακόμα κι ο Ναπολέων- η εμμονή του Ρασκόλνικοφ- τότε ήταν ακόμα...Μέγας. Τότε δεν ήξερα ότι τα σκοτεινά φρικιαστικά υπόγεια της Πετρούπολης ήταν τα υπόγεια του ιερής ασθένειας του νου του Φιοντόρ. Τότε ο Μίσκιν, ο Ηλίθιος, ήταν ένας άγνωστος. Τότε η Νασταζια Φιλίποβνα θα αγαπούσε μόνο, τον τόσο άλλο και τόσο αφόρητα ίδιο, Ραγκοτζιν. Τότε ο Αλιοσα Καραμαζώφ, δεν είχε γίνει ακόμα πατροκτόνος. Όσο για τους μεγάλους Ιεροεξεταστές, τα 14 χρόνια, έχουν τα ...κότσια, την ανίερη ιεροσύνη και τις αντοχές να τους φτύνουν, προσπερνώντας τους.

Κι ακόμα περισσότερο τότε η Ελευθερία, η Εξορία, η Φυλακή, το Καλό, το Κακό, το Έγκλημα, η Τιμωρία, έλειωναν και πάγωναν όπως μόνο η εφηβική φωτιά της αμφιθυμίας μπορεί να λειώσει το μέταλλο. Κάνοντας το υγρό, κρατώντας το σε ιδρωμένες παλάμες του νου, και αφήνοντας το να παγώσει σε όποιο κράμα, σχήμα ή ...σχίσμα επιθυμούσε... Τότε ...η ιστορία ήταν μια ... ιστορία, χωρίς τους συμβολισμούς. Τότε το έγκλημα ήταν έγκλημα και η τιμωρία ήταν τιμωρία. Η ενηλικίωση είναι αυτή που κάνει το έγκλημα Τιμωρία και την τιμωρία Έγκλημα. Κι ίσως η Φύση πονόψυχα σαδιστική, να σε ωριμάζει αφήνοντας σε να απενοχοποιείς την τιμωρία ενοχοποιώντας το έγκλημα. Το ευνουχιστικά ...άθλιο «ευ προσαρμόζεσθαι»

Δεν τα βρήκα τότε με τον Ρασκόλνικοφ. Τσακωθήκαμε πολύ άγρια εκείνο το καυτό καλοκαίρι. Στα 14 σου θέλεις καθαρές λύσεις. Σαν τον ουρανό. Όταν βρέχει να βρέχει, όταν είναι γαλάζιος να είναι γαλάζιος. Δεν μπορείς εσύ ...Ρασκόλνικοφ να μου λειώνεις το μέταλλο μου και μετά...να με αφήνεις με μια γλυκερή Σόνια Μαρμελαντοβα, μια Αγία Πόρνη, να του δώσει το σχήμα. Ο πόνος αγιάζει έλεγε ο Φιοντόρ. Ο πόνος είναι η Ύψιστη Ηδονή. Ο πόνος είναι ο μόνος που δίνει τα εργαλεία της μεγάλης κατανόησης. Ο πόνος είναι ο από μηχανής Θεός. Ο πόνος είναι η τιμωρία που εξαγνίζει το έγκλημα. Το έκλεισα... Το ...Ευαγγέλιο δεν ήταν η Λύση.

Στα φοιτητικά χρόνια που ακολούθησαν εκείνο το καυτό καλοκαίρι στην...Αγία Πετρούπολη, ο Ρασκόλνικοφ με ιντριγκαριζε και ταυτόχρονα με σόκαρε. Με ιντριγκάριζε ο Νόμος, η Τιμωρία που προϋπάρχει του Εγκλήματος, τα νέα πρότυπα που προϋποθέτουν την ρήξη με το Νόμο, αλλά με σόκαραν τα «εξαιρετικά πνεύματα», τα Άτομα, που είναι τα μόνα που μπορούν να διαρρήξουν τις νόρμες και τους κανόνες της ...κοινωνίας. Και τότε ξανατσακώθηκαμε με τον Ρασκόλνικοφ.

Ξαναβρεθήκαμε, αργότερα εξ...ανάγκης. Αρρωστημένης, αγριεμένης, θλιβερής και ζωογόνας ταυτόχρονα, ανάγκης συγκατοίκησης, ανάγκης να μετουσιώσεις τα αβίωτα. Και το ...Σχίσμα της ...«ωριμότητας»-τι ευφημισμός!!!!- να φωτίζει τα ...Υπόγεια.

Σήμερα ο Ρασκόλνικοφ μου φωνάζει ότι τα «εξαιρετικά πνεύματα» δεν είναι άτομα. Είναι συλλογικές ιδέες και πράξεις, που αμφισβητούν την ουσία, το γράμμα και το πνεύμα του Νόμου, αυτά που η πολιτική ορθότητα, επιχειρεί να Τιμωρήσει στερώντας τους το Έγκλημα. Αλιόσα που κοιτάζονται στα μάτια με τον πατέρα Καραμαζώφ. Ίσως και Παίκτες που γνωρίζουν ότι «2+2 μπορεί να μην κάνουν 4». Η γριά τοκογλύφος τους βγάζει τη γλώσσα. Ο Πορφυρηδες εξευτελίζονται σε τηλε-ευαγγελιστές που τους απειλούν με την ...Εξορία. Οι Σόνιες ψιθυρίζουν ότι δεν τους υπόσχονται Ζωή και ...θαύματα δεν κάνουν. Οι λογής λογής ...πατέρες Μαρμελάντοφ ξαμολάνε τα σκυλιά του «ορθού λόγου». Το «ευαγγέλιο» γίνεται το ιστορικό ένστικτο αυτοσυντήρησης μέσα από μια πρωτόγνωρη για τις εποχές αλληλεγγύη, κραδαίνοντας φραγγέλια σε «οίκους εμπορίου». Ο θεός μοιράζει απλόχερα την ανθρωπίλα του. Θεο-φάγοι ανθρωπολάτρες. Και να φωτίζεται με προβολείς από...κεριά, η αλήθεια της Τιμωρίας που προϋπάρχει του Εγκλήματος.

Όπως και τότε έτσι και τώρα τα 14 χρόνια, είναι αφόρητα γοητευτικά. Κι η όποια επανάσταση παραμένει ...πατροκτονία. Μιτια, Ιβάν, Σμερντιάκοφ, Αλιόσια, «κοιτούν» τον Πατέρα Καραμαζώφ στα μάτια. Θα τον σκοτώσουν; Δεν ξέρω. Αλλά όπως και τότε έτσι και τώρα, κάνει αφόρητη ζέστη στην ...Αγια Πετρούπολη.

Υ.Γ. έβγαλα τότε τα παπούτσια μου, τα τύλιξα στο σακάκι μου και τα πέταξα απ’ τη γέφυρα, "μη με βασανίζετε άλλο, Ναστάζια Φιλίποβνα, της λέω, είναι αργά – πρέπει να γυρίσετε σπίτι" Τάσος Λειβαδίτης, Εγχειρίδιο Ευθανασίας.

35 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπεροχο κειμενο...το ζηλεψα...

(τα καλα να λέγονται)

Υπογραφη: ..."σκυλι του ορθου λογου"

Γιαννης Σιδερης

katerina είπε...

Ο Ντ., εκτός όλων των άλλων, περιγραφει προφητικά (πεθανε το 1881) το τέλος της τσαρικής Ρωσίας.
Ο Ντ. δεν ηθικολογεί, παιρνει τον μπαλτα και βιωνει τον φόνο και το αιμα της πολιτικής ορθοτητας. Βουτάει τα χερια του, βουτιεται ολοκληρος στο αιμα.

Πιθανότατα το πιο «κυνικό» και ταυτοχρονα πιο ...εξαγιασμένο για τον Ανθρωπο-κειμενο που εχει γραφτεί απο εποχής ανακαλυψης της γραφής, ειναι ο Μεγάλος Ιεροεξεταστης.

Στην Ισπανία λοιπόν, στη εποχή της φρικιαστικής Ιεράς Εξετασης,εκει που οι ...αιρετικοι,οι ...μαγισες, και οι ...άπιστοι, καιγονται για να προστατευτεί ο εκαστοτε ...θεός, συλλαμβάνεται ο χριστός-ένας χριστός χωρίς γλώσσα, ένας κρατουμενος που ετοιμάζεται να ριχτει και αυτός στη πυρά σαν αιρετικός απο τον μεγάλο Ιεροεξεταστή.

Τον εγκαλει ο Ιεροεξεταστής (ακολουθουμενος απο τους βοηθούς του και τον Μέγα Σκευοφύλακα) για τα λάθη του πάνω στην ανθρωπινη φυση.
Λέει ο Μεγάλος Ιεροεξεταστής: «Καμιά γνώση δε θα τους δώσει ψωμί, όσο θα μένουν ελεύθεροι αλλά θα καταλήξουν να την καταθέσουν στα πόδια μας τούτη την ελευθερία τους, λέγοντας: "Υποτάξετέ μας, κάνετέ μας δούλους, μα δώστε μας να φάμε". Θα καταλάβουν επιτέλους πως η ελευθερία δε μπορεί να συμφιλιωθεί με το ψωμί της γης που είναι στη διάθεσή τους, γιατί ποτέ δε θα μπορέσουν να το μοιράσουν μεταξύ τους! Θα πεισθούν ακόμη για την ανικανότητά τους νάναι ελεύθεροι, όντας αδύναμοι, ξεστρατισμένοι, μηδαμινοί κι επαναστατημένοι»

Και συνεχιζει ο Μεγάλος Ιεροεξεταστής «Εμείς θα τους αποδείξουμε ότι είναι ταπεινοί κι άχρηστα παιδιά, θλιβερά πλάσματα, μα πως η παιδιάστικη ευτυχία είναι πιο προσιτή. Θα γίνουν ντροπαλοί, δε θα θέλουνε να μας χάσουν απ' τα μάτια τους, και θα σφίγγονται πάνω μας με τρόμο σαν τα τρυφερά κλωσσοπούλια κάτω απ' τα φτερά της κότας. Θα δοκιμάζουν μιαν όλο φόβο κατάπληξη και θα 'ναι περήφανοι γι αυτή την ενεργητικότητα και την εξυπνάδα, που εμείς θα τους επιτρέπουμε να παρουσιάζουν όλοι αυτοί, μέσ' από το αναρίθμητο πλήθος των επαναστατημένων. Η οργή μας θα τους κάνει να τρέμουν, η ντροπή κι η δειλία θα τους πλημμυρίζει, τα μάτια τους θα πάρουν μια θρυνητική έκφραση σαν των γυναικών και των παιδιών. Μα, σ' ένα νόημά μας, θα περνούν το ίδιο εύκολα στη χαρά και στο γέλιο, σαν ξένοιαστα παιδιά. Βέβαια, θα τους υποχρεώνουμε να δουλεύουν, μα τις ώρες της σχόλης τους, θα οργανώσουμε τη ζωή τους έτσι που να μοιάζει σαν παιχνίδι, με τραγούδια, με χορωδίες, μ' αθώους χορούς.
Ω, ναι ! Θα τους επιτρέπουμε ακόμη και ν' αμαρτάνουν, γιατί είν' αδύναμοι, κι εξαιτίας αυτού είναι που θα μας αγαπούν σαν παιδιά. Θα τους πούμε πως το κάθε αμάρτημα θα εξαγοράζεται, αν έγινε με την άδειά μας. Από αγάπη είναι που θα τους επιτρέπουμε ν' αμαρτάνουν και θα παίρνουμε τη θλίψη και το βάρος πάνω μας. Θα μας ευλογούν σαν ευεργέτες που φορτωνόμαστε τα αμαρτήματά τους, ενώπιον του Θεού. Δε θα 'χουν πια μυστικά από μας. Ανάλογα με το βαθμό της υπακοής τους, θα τους επιτρέπουμε ή θα τους απαγορεύουμε να ζουν με τις γυναίκες τους, ή με τις ερωμένες τους, να 'χουν παιδιά ή να μη έχουν, κι αυτοί θα μας ακούνε με χαρά. Θα μας παραδίνουν τα πιο πολύτιμα μυστικά της συνείδησής τους, θα λύνουμε όλα τα προβλήματά τους, και θα δέχονται την απόφασή μας με ξεγνοιασιά, γιατί θα τους βγάζει απ' τη μεγάλη έγνοια να διαλέξουν από μόνοι τους ελεύθερα. Κι όλοι τους θα 'ναι ευτυχισμένοι, εκατομμύρια πλάσματα, έξω από καμιά εκατοστή χιλιάδες, τους διευθυντές τους, έξω από μας, που θα ξέρουμε τα μυστικά τους.»


Τι ΑΦΟΡΗΤΑ επικαιρο για τα σκυλιά του "ορθου λόγου".

συνεχιζεται

katerina είπε...

Ο μεγάλος Ιεροεξεταστής ειναι κομματι απο το τελευταίο εργο του Ντ., τους αδελφούς Καραμαζωφ. Την μεγάλη ...Πατροκτονία.

Ο χριστός,ένας ανθρωπάκος, που εγκαλειται αποτον Ιεροεξεταστή, γιατί παρειχε αλλά και εκανε χρηση της δυνατοτητα της ελευθερίας, δεν εχει γλώσσα, μονο χειλη. Δεν απαντά καν στον Μεγάλο Ιεροεξεταστή. Δεν συζητά μαζί του. Δεν ...χρησιμοποιεί κανένα ..ορθό λόγο. Απλά ...φευγει μέσα απο την σιδεροφρακτη φυλακή του.

Ο Ντ. μαρτυράει ότι ο διαφωτισμός, ειναι φενάκη,θα γινει μια ακόμα παγιδα για την ελευθερία. Θα φτιαχνει μεγάλους Ιεροεξεταστές που με χιλια κολπα, με χιλιους παλιους και νέους θεούς και ...υπηρετες τους και Ιεροξεταστές, θα καινε ανθρωπους στην πυρά. Αλλά στο τέλος μεσα απο το ΑΙΜΑ, θα γινεται η καθαρση. Κι άντε παλι απο την αρχή.

Το μεγάλο Καλό- ο Μισκιν, ο ...Ηλιθιος, η αυταπάρνηση, η θυσία, η εξομολόγηση, η συγχώρεση,ο α-σωματος ερωτας και το μεγάλο Κακό- ο Ραγκότζιν, η αρπαγή, ο σφετερισμός, η εκμεταλευση, ο εξευτελισμός, ξαπλώνουν μαζί στο κρεβάτι της νεκρής Νασταζια Φιλιποβνα. Ποιος σκοτωσε τη Νασταζια Φιλιποβνα, συμβολικά την την ομορφιά του κόσμου; Το Καλό που δεν την εσωσε και το Κακό που κρατησε το μαχαιρι. Ταυτοχρονα. Για να εγκλειστουν και οι δυο, το Καλό και το Κακό, το πρωτο στο άσυλο και το δευτερο στη φυλακή.

Δεν ξέρω τι εννοείς «ορθο λόγο». Υποψιάζομαι ότι ΣΤΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, εννοείς το «μέσο όρο» του υπάλληλου του Ιεροεξεταστη. Αυτου που κουβαλάει τα κάρβουνα για τη πυρά.

Προσωπικά έχω επιλέξει στρατοπεδο. Την Νασταζια. Την Ομορφιά του Κόσμου. Ακόμα και νεκρή...

katerina είπε...

Και κάτι ...τελευταίο, κουβαλητή των κάρβουνων της πυράς...

Η ...δικαιολογηση,η αποσιωπηση, η συνενοχή σε αυτό ειναι ο "ορθός λόγος";

Όχι Γιάννη. Αυτό ειναι ο απολυτος,ο πιο εξευτελιστικός ΒΙΑΣΜΟΣ του ..."ορθου λόγου". Αυτό ειναι ο σοδομισμός,ο εξευτελισμός ακόμα και της δημοκρατίας που όλοι εσεις μαστορευετε.

kanaliotis είπε...

Πολλοί
αναρωτιούνται γιατί ήμουν κάποτε αλλιώς.

Άλλοι
αναζητάν να βρουν γιατί είμαι έτσι σήμερα.

Ποιός
είμαι ή ποιός ήμουν;

Αναζητήσεις
δίχως σημασία.

Το
κέρδος είναι ότι τους ξέφευγα διαρκώς.

katerina είπε...

«Το κέρδος είναι ότι τους ξέφευγα διαρκώς»

«Δεν είμαι η Καμία, είμαι ότι πιστεύουν οι άλλοι ότι είμαι»

Ο Λειβαδίτης ...γράφει εγχειρίδιο ευθανασίας
Ο Πιραντέλο ...γράφει εγχειρίδιο επιβίωσης

Σε αυτό το ...δίλημμα μπορεί να σώσει τη παρτίδα ο Αλεξάνδρου;

Τις νύχτες σκάβαμε κρυφά
Μια υπόγεια σήραγγα
Μ΄ένα σουγιά μ΄ένα πιρούνι με τα νύχια
Σκάβαμε τις πέτρες
Ξέροντας πως θα φτάσουμε το πολύ ως τη θάλασσα


Ποιος ξέρει; Συνήθως κανείς.

Ο Ντ. στον Παίκτη λέει ότι σπάνια «2 και 2 κάνουν 4». Αλλά μήπως αυτό εμπόδισε ποτέ κανένα να καθίσει στο τραπέζι;

Ανώνυμος είπε...

Είχα δουλειά το πρωί και δεν πρόσεξα την παραπομπή στο κείμενο του Αυγερόπουλου.
Εγώ τι να πω και γιατί θα έπρεπε να το παραθέσεις σε μένα; Υπενθυμίζω ότι ο Αυγερό δουλεύει για την κρατική ΕΡΤ. Αρα είτε η ΕΡΤ είναι δημοκρατική και τα επιτρέπει αυτά, είτε είναι –μόνο -ελαφρώς λογοκριτική, και λογοκρίνει όσους θέλουν να λογοκριθούν. Οσους δεν θέλουν, τους αφήνει να συνεχίσουν τη δουλειά τους.
Καλά κάνει ο φίλος μου ο Αυγερόπουλος και δουλεύει στην ΕΡΤ - πολυτελώς μάλιστα (δεν αναφέρομαι στα οικονομικά) στο μέτρο που έχει άνεση χρόνου, ταξιδιών και επιτυχιών, την ίδια ώρα που άλλοι συνάδελφοι εξαντλούνται στο μαγκανοπήγαδο της καθημερινής λάντζας. Εμένα φίλος μου είναι, χαίρομαι για τις επιτυχίες του, για τις οποίες η ΕΡΤ του δίνει την υλικοτεχνική και χρονική δυνατότητα να πραγματοποιεί (καμιά αιχμή, τον αγαπάω σαν φίλο). Εσύ δεν ξέρω γιατί τον επικαλείσαι. Ως …επαναστάτρια (ώπα) θα έπρεπε να τον απεχθάνεσαι που δουλεύει στην κρατική ΕΡΤ, δηλαδή σε έναν ιδεολογικό μηχανισμό μιας ξεπουλημένης κυβέρνησης – εκτός αν η ΕΡΤ δεν είναι ιδεολογικός μηχανισμός και έτσι επιτρέπει στον Αυγερό να γράφει όσα γράφει…
Αν έγραφε διαφορετικά θα ήταν, κατ’ εσένα, πουλημένος για να κρατήσει την εκπομπή του στην ΕΡΤ;
ΥΓ: Κατάλαβα γιατί τον παρέθεσες σε μένα. Κάποιοι πρέπει να κατηγορούν τη αστυνομία για να είναι ανεκτοί. Κάποιοι άλλοι(όπως όπως ο Χατζηστεφάνου, καμιά αιχμή επίσης για τον Αρη, για σένα γράφω) πρέπει να καταγγέλλουν το μνημόνιο για να είναι …φίλοι της αλήθειας. Οτι υπάρχουν δημοσιογράφοι που έχουν χάσει δουλειές για να σεβαστούν την δεοντολογία της δουλειάς τους, αυτό δεν το ξέρεις. Βλέπεις δεν πήραν ντουντούκα...
ΥΓ2: Ένα καλό λόγο σου έγραψα σήμερα και μου την έπεσες πάλι. Είσαι αρρωστημένη….
Γιάννης Σιδέρης

Ανώνυμος είπε...

* να κατηγορούν την αστυνομία για να είναι ανεκτοί- στην αριστερά.
Κακή γραφη: δεν εννοούσα ότι το κανει επίτηδες ο Αυγερο. Εννούσα ότι μονο αυτούς ανέχεστε, οι άλλοι για σας είναι παπαγαλακια, ακόμη και οσοι διατηρουν με πόνο και επαγγελματική οδύνη την ανεξαρτησία της γνώμης τους
ΥΓ:Καλη γιατρια. παλεψε το λιγο...

katerina είπε...

Ομολογώ ότι δνε καταλαβαινω τι σημαινει ότι επειδή ο Αυγεροπουλος δουλευει στην ΕΡΤ,αυτό τον κάνει ...εξ αντικειμένου αναξιοπιστο.
Την μαρτυρία αυτή, ειτε ήταν δημοσιογρφος,ειτε οποιουδηποτε σου παραθέτω. Σαν μαρτυρία.

Κατα δευτερον προσωπικά κρατιστρια ήμουν,και πολύ περισσότερο αυτή την εποχήΑρα μη μου λες εμένα για την ΕΡΤ. Και σε δημοσιο νοσοκομείο κάποιο παιρνουν φακελάκι. Η λογική ειναι να καταργησουμε την δημοσια υγεία; Αν η εκαστοτε Κυβερνηση θεωρεί το Κρατος τσιφλικι της δεν φταιει το δημοσιο αγαθό, αλλά η καταχρηση του. Ειναι δε αξιοσημειωτο ότι αν και η ΕΡΤ (ιδιατερα το δελτίο ειδησεων) λειτουργουσε σαν το εκαστοτε Κυβερνητικό φερεφωνο, εξακολουθεί να ειναι μακράν ποιοτικότερη απο όλο αυτο το κτηνωδες συρφετό που κατακλυζει τις οθονες.

Στην ΕΡΤ θα ξεχωρίσω και τον Αρβανιτη. Σε σχεσει εμόλα αυτά τα πρωινάδικα κατα την ταπεινη μου άποψη ειναι οπλεον αξιοπρεπης. Αντιθέτως η συμπαρουστρια του η Κατσιμη ειναι το κλασικό κυβερνητικό ufo. Τι σημαινει δηλαδή αυτό;

Τέλος, μου ειναι αδιανοητο αν χωρίζω τους ανθρωπους,τοςυ πολιτες σε δημοσιογραφοςυ ή μη,σε γιατρούς ή μη,σε δικηγορους ή μη. Υπάρχουν καλοι δημοσιογραφοι,κακοι δημοσιογραοι και αλήτες δημοσιογραφοι. Ακριβώς το ίδιο και σε κάθε επαγγελματική κατηγορία.

Ο Παπαχελάς ας πουμε ειτε ήταν δημοσιογραφος, ειτε ήταν γιατρός, ειτε ήταν δικηγορος,ειτε ήταν σκουπιδιάρης,θα ανηκε στην τριτη κατηγορία. Το σημερινό ας πουμε ...editorial ειναι όλα τα λεφτά.


Υ.Γ.Όταν δημοσιο-γραφείς όπως δημοσιο-γραφείς- όπως ας πουμε σημερα,η γη ειναι επιπεδη γιατί ετσι λεει ο Καχριμάκης, μην διαμαρτυρεσαι γιατί δεν ενδιδω σε κοπλιμέντα γιααν χαιδεψουμεο ένας τα αυτιά του άλλου. Δεν ειναι του τυπου μου. Αν δημοσιο-γραφησεις ΟΥΣΙΑΤΙΚΑ, θα ειμαι απο τοςυ πρωτους που θα χειροκροτησω.

Τέλος,εγω γραφω ότι γουσταρω. Μπορώ να γραψω ότι ο Ντ. ειναι τωρα στη πλατεια και τρωει πιροσκι. Εσεις δηλώνετε δημοσιογραφοι. Ας ξαναορισουμε τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

Είναι ο Ντ. Costa και τρώει πιροσκί;
ουάου

Παμ' πλατεία;


Σ

katerina είπε...

Πάμε...

Ανώνυμος είπε...

Εγω δεν θεωρησα τον Αυγεροπουλο αναξιοπιστο.ουτε θα διανοουμουν ποτε κατι τετοιο. Ειπα οτι με τα δικα σου μετρα θα επρεπε κανονικα να ειναι.
Απλως ο,τι βολευει τις εμμονες σου ειναι αξιοπιστη δημοσιογραφια. Αυτο ειπα

Ανώνυμος είπε...

Αναρωτιέμαι βρε κατερίνα γιατί , μετά από ένα τέτοιο μεστό κείμενο , μπαίνεις σε αυτή τη συζήτηση που επακολούθησε στα σχόλια....

Παπούλης

katerina είπε...

Παπουλη καλησπέρες,και ναι έχεις δίκιο. Αλλά απο την άλλη στο μόνο που δεν αντισταθηκα ποτέ, ήταν ο πειρασμός. Δεν πια δευτερη φυση. Είναι Η φυση...

Ανώνυμος είπε...

@ Ναι παπουλη, ειναι η φυση της...

...αλλα και η δικη μου φυση ειναι ... να μην μπορω τις μαλακιες...

- Η γυναικα εχει ποιοτητα, αλλα εχει πεισει τον εαυτο της οτι πρεπει να ανηκει στην μαλακισμενη πλευρα αυτου που στον τοπο μας αποκαλειται αριστερα (λέω στην "μαλακισμενη" πλευρα αυτου που αποκαλειται Αριστερα, δεν χαρακτηριζω την Αριστερα μαλακισμενη...)
-και οπως αυτη (η συμπαθης κατα τα αλλα σε μενα) παρεμβαινει σε άλλα πορταλς, οπου αλλοι εκθετουν τις αποψεις τους και τις γαμαει, (τις αποψεις τους με προβοκατσια, οχι αυτους,) και με αφ΄ υψηλού ανεξοδες κατηγορίες, ετσι και γω ( λοξος και φαλτσος απο γεννησιμιου, οπως η εν λογω) της ανταποδειδω τα επιχειρα.

Παπουλη δεν ηταν το θεμα αν … καταδεχτηκε να απαντησει στο μεστο κειμενο της - που ουτως η αλλως το μπορει (και να κανει μεστα κειμενα, και να απανταει).
Το θεμα ειναι οτι η αριστερα της Κατερινας διαλεγει τον κοινωνικο εμφυλιο... και είμαι απο αυτους που παντα δινουν παρων (θεμα λοξας , οπως της ιδιας) να επιλεγω να ειμαι παρων

- Ε ρε γλεντια, παπουλη - και γω παπουλης ειμαι στην ηλικια, αλλα θα ειμαι στο δρομο, εκει που θα δινει της μαχες της η «αριστερα» της Κατερινας.
Θαχεις να διηγεισαι στα εγγονια σου τα χρονια που ερχονται...

Γιαννης Σιδερης

Ανώνυμος είπε...

το πρωτο παρον με "Ο"

celin είπε...

A ρε ΓΣ,απο τοτε που αρχισες να υπογραφεις επωνυμως, μου στερησες τη χαρα να σε "κατασπαραξω" αντιπαραθετοντας επιχειρηματα στις δικες σου ιστοριες.
Ειδικα με οσα εγραψες στο τελευταιο σχολιο για την Αριστερα που προωθει τον κοινωνικο εμφυλιο..Εισαι συγκινητικος! Θα ηταν σα να κλεβω Εκκλησια, με τη διατρητη, αστηρικτη και γεματη ρωγμες "επιχειρηματολογια" σου.

Α ρε ΓΣ..τι να σε κανω που υπογραφεις επωνυμως..κι εγω ταυτοτητα προς το παρον δε θελω να δηλωσω..ειμαστε και κοντοχωριανοι απο οτι εχω δει στο προφιλ σου:)

Ανώνυμος είπε...

@celin
χαχαχα
ελευθερα γραψε. δεν πειραζει που δεν θα εχει υπογραφη.

Εδω μου τη βαραει η μονομερεια της Κατερινας και γραφω ετσι.
Θα μου πεις γιατι μπαινω?
1) εχει καλή γραφη και αξιζει κανεις να διαβασει τα κειμενα της
2)και να ξεχασεις να μπεις, γραφει κατι εμπαθη σχολια στο protagon και σου ξαναθυμιζει την παρουσια της
3) την θεωρω φιλη εστω κι αν την βριζω!!!

ΥΓ 1 :Δεν ειπα οτι η Αριστερα προωθει τον κοινωνικο εμφυλιο. Ειπα η αριστερα της Κατερινας - που ψεν την θεωρω αριστερα
ΥΓ 2:Το οτι δεν υπογραφεις δεν κατανοω τι εμποδιζει να επιχειρηματολογισεις
γεια σου πατριδα:-)
ΓΣ

Ανώνυμος είπε...

ψεν=δεν

Ανώνυμος είπε...

...Κύριε Σιδέρη

αν και δεν απευθύνθηκα σε σας μου απευθύνατε εσείς τη παρατήρηση , οπότε θα εισπράξετε ( αδιαμαρτύρητα ελπίζω ) και τα επίχειρα :

Πράγματι με τη κατερίνα σας χωρίζει άβυσσος , αλλά είναι σύνηθες στη καθεστωτική ιντελλιγκέντσια κάθε εποχής να πλησιάζει , να κολακεύει και να ...παρενοχλεί φωνές και παρουσίες σαν και αυτή της Κατερίνας. Ειδικά όταν ο λόγος που η φωνή αυτή εκφέρει είναι ισχυρός , μεστός και εύστοχος η ανάγκη της καθεστωτικής διανόησης προσέγγιση και άσκηση πειθούς , κολακείας και άλλων τεχνικών προς συμμόρφωση καθίσταται αναντίρρητη .

Φαντάζομαι ότι εσείς δεν εντάσσεσθε προσωπικά σε αυτό το σχήμα , οπότε θα υποθέσω ότι ασκείτε εδώ την "παρεκούμβηση" ελκόμενος από αγνά ιδεώδη.

Σε κάθε περίπτωση να είστε καλά. Θα προτιμούσα δε ο διάλογος μας αυτός , ως άνευ διεξόδου , να μη συνεχισθεί. Άλλωστε σπανίως έρχομαι να σχολιάσω εδώ , παρά το γεγονός ότι διαβάζω συχνά το αξιόλογο αυτό ιστολόγιο

Παπούλης

( παιδιά - σκλάβους 2 , εγγόνια - είλωτες εισέτι 0 )

Ανώνυμος είπε...

Μεταξύ "διανόησης" και "προσέγγιση" να προστεθεί παρακαλώ το διαφυγόν "γιά"

Παπούλης

katerina είπε...

Γιάννη σε ευχαριστώ για το «η Αριστερά της Κατερίνας», θα κρaτησω το σχολιο σου και αν κάνω Κόμμα και εκτεθώ εις τας επερχομένους εκλογάς θα το βάλω στο prospectus μέσα σε πλαισιο. Υποθέτω θα εκτιμηθεί απο το...ποπολο. Προφανώς η έκφραση σου κρίνεται -με επιείκεια μάλιστα- ως αστείο. Πέρα απο τη «Κατερίνα» της Κατερίνας, δεν υπάρχει τίποτα άλλο.

Τωρα για τον «κοινωνικό εμφύλιο» -sic! αχ πάντα παρατηρουσα με δέος τις κυριούλες με ταγιέρ και φούστα-μπλούζα- θα παρεπεμπα τους δημοσιογραφους στην κλασική λογοτεχνία και στην Ιστορία. Αλλά πάλι μπορεί η φουστα-μπλουζα να ειναι ψηλό ...ζιβάγκο και να κρυβει και τα μάτια.

katerina είπε...

Celin καλη σου μερα. Ξανά στον Ντ. Έλεγε λοιπόν ότι μα «αν δεν υπάρχει θεός (Θεός για την ακριβεια), τότε όλα επιτρέπονται». Κοινώς ...βρειτε και επιβάλλετε ενα Θεό, και ελεγξετε τα πραγματα.

Βέβαια ακόμα και αυτός ο τόσο ευφυής θεο-φάγος δεν διανοηθηκε ότι ο σημερινός θεός θα ειναι ο κανιβαλιστικός θεός του καθωσπρεπισμού. Ο θεός του «politically correct». Ας επιχειρησουμε αυτον τον τόσο βολικό για τις εξουσίες και συνάμα τόσο κανιβαλικο για τοςυ ανθρωπους θεό, να τον κάνουμε θυσία μπας και φυσηξει ουριος άνεμος ...για τους ανθρωπους. Για τον ...επομενο θεό, βλέπουμε...

katerina είπε...

Παπουλη σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Με συγκινεις. Και ...ευσιγκινητη πιθανότατα ειμαι,αλλά "καθως πρέπει" προσπαθώ με νυχια και με δόντια να μην ειμαι. Δεν ειναι λοιπόν ένα "ευχαριστώ" σε κοπλιμέντο. Ειναι ευχαριστώ απο καρδιάς.

Ανώνυμος είπε...

Κατερίνα

είναι που θυμήθηκα εκείνη την αξέχαστη εποχή, όταν με επιλογή μου πολιτικά ανέστιος πλέον το 79 δεχόμουν συνεχείς "παρεκουμβήσεις" από στελέχη του ΠΑΣΟΚ . Η τεχνική ήταν ακριβώς η ίδια , αλλά ( δυστυχώς ή ευτυχώς ) δεν ενέδωσα . Τι κρίμα : θα είχα γίνει τουλάχιστον νομ - άρχης ( με το δεύτερο συστατικό όμως κομμένο )

Τις δικές μου από καρδιάς ευχαριστίες για αυτό το κείμενο που σχετίζεται με τον αγαπημένο , από τα παιδικά μου χρόνια μέχρι και σήμερα , Φιοντόρ Μιχαήλοβιτς....

Παπούλης

Ανώνυμος είπε...

@Παπουλη,
μην θυμωνεις, τελευταια φορα που σου γραφω:
Δεν απευθυνθηκα σε σενα, παρα εξ αντανακλασεως. Επειδη με αφορμή -νομισα και οχι αδικως - τα δικα μου σχολια, διερωτηθηκες γιατι μπηκε η Κατερινα σε διάλογο μετα το μεστο της κειμενο.
Το οτι ηταν προσβλητικη η ερωτηση σου στην Κατερινα για μενα, αφου σε μενα απαντουσε, ουτε καν το διανοηθηκες - Ισως φταιω που το εξελαβα ως προσβολη, λογω των χωριατικων μικροαστικων καταλοιπων που με διεπουν, και τα οποια δεν προσιδιαζουν σε επαναστατημενα κουλτουριαρικα πνευματα οπως το δικο σου.
Ευχαριστω για την ενεση αυτογνωσιας που μου χαρισες.Δεν ειχα συνειδητοποιησει, τωρα στη δυση της ζωης μου, οτι ειμαι καθεστωτική ιντελλιγκέντσια. Δεν βοηθαει βλεπεις και η οικονομικη μου κατασταση που απεχει παρασαγγας απο αυτη πολλων επαναστατων αριστερων...
Το οτι "είναι σύνηθες στη καθεστωτική ιντελλιγκέντσια κάθε εποχής να πλησιάζει , να κολακεύει και να ...παρενοχλεί φωνές και παρουσίες σαν και αυτή της Κατερίνας", δεν ξερω αν ισχυει αλλα το να το προσαψεις σε μενα χωρις να με ξερεις, μαλλον κρινεις εξ ιδιων. Το να εχω εναν ειλικρινη θαυμασμο για την γραφη και τις γνωσεις της Κατερινας και παραλληλα να βριζομαστε χωρις καμια αλλη σκοπιμοτητα για την πολιτικη, δεν παιζει ε; Προφανως εσυ λες καλα λογια οταν εχεις σκοπιμοτητα και με αυτο το πρισμα ερμηνευσες την εκτιμηση μου στην γρφαφη της Κατερινας
Οντως μπροστα σου σεμνυομαι αφου μαθαινω οτι "θυμήθηκα εκείνη την αξέχαστη εποχή, όταν με επιλογή μου πολιτικά ανέστιος πλέον το 79 δεχόμουν συνεχείς "παρεκουμβήσεις" από στελέχη του ΠΑΣΟΚ".Προφανως θα εισαι μεγαλη προσωπικοτητα για να εχεις τετοιες ...παρεκουμβησεις που θα σε εγκαθιστουσαν στη θεση του νομαρχη
@ Κατερινα, ξερενομαστε, γιαυτο ασε τις προβοκατσιες. Δεν ειπα οτι εχεις δικια σου αριστερα. Ξερεις τι ειπα
Γιαννης Σιδερης

celin είπε...

Kατερινα, ο Ντοστογιεφσκυ ελεγε οτι ολα επιτρεπονται, αλλα ο Λακαν λεει οτι αν δεν υπαρχει Θεος, τοτε ολα απαγορευονται!
http://celinathens.blogspot.com/2010/08/lady-ga-ga.html

Θα τον βρουμε τον Θεο μας, ενωμενοι να ειμαστε και θα τον βρουμε, δεν γινεται αλλιως.




ΓΣ
Αφου το ξερουμε και οι δυο, οταν αρχιζει ο διαλογος μεταξυ μας, εκτρεπεται το πραγμα:)
Και ως τωρα δε με πειραζε, δυο ψευδωνυμοι που "πλακωνονται",
αλλα εκανες το λαθος...
Αφου τα ξερεις, οι Αρβανιτες
(αν κι εγω ειμαι μισος κοντοχωριανος σου,ο αλλος μισος ειμαι λιγο βορειοτερα)
εχουν κωδικα τιμης, την επομενη φορα που θα επιχειρηματολογησουμε και θα "αλληλοκραχτουμε", πρεπει να δηλωσω κι εγω ονοματεπωνυμο
(Θα το κανω, οταν πεσει ο ΓΑΠ:)

Ανώνυμος είπε...

@celin
χαχαχα
τελικα εχεις χιουμορ. δεν σε εχει πειραξει τοσο η ..αριστερα:Ρ
Το χωριο μου δεν ειναι αρβανιτοχωρι αλλα εγω παπου προς παπου καταγομαι απο τους τσαμηδες.
Στη νοοτροπια ειμαι ντιπ για ντιπ αρβανιτης (ξεροκεφαλος)

ΥΓ: Δεν ειμαι τοσο μιζερος οσο φαινομαι εδω απο τις επιθεσεις στην Κατερινα. Την αγαπαω γιαυτο που ειναι αλλα ...δεν αντεχω αυτα που λεει!!!

ΥΓ2 στο protagon Υπαρχει μαιλ. γραψε τουλαχιστον το χωριο σου. Εχω περιεργεια!

Ανώνυμος είπε...

επιπροσθετως:
Μη δινεις υποσχεσεις. ο ΓΑΠ γρηγορα θα πεσει και θα αναγκαστεις να να αποκαλυφθεις:Ρ

celin είπε...

Εχεις το mail σου στο προταγκον;Οκ, θα σου στειλω να σου πω απο που ειμαι.
Και χιουμορ εχουμε και αυτοσαρκασμο διαθετουμε!
Καλο βραδυ.

Ανώνυμος είπε...

Όχι καλέ μου κε Σιδέρη

ένας ασήμαντος φουκαράς είμαι :)

και πιστέψτε με η εργασία και ο κλάδος μου δεν έχει καμμία σχέση με την αριστερή ή άλλη ιντελλιγκέντσια. Τα βασικά μου εργαλεία είναι το κατσαβίδι , ο κόφτης και το πολύμετρο και όχι η γραφίς.

Αν εθίγητε απ΄λο το ένα () και μοναδικό ) σχόλιο μου να απολογηθώ , όμως θα έπρεπε να λάβετε υπόψιν σας ότι η ...παρενόχληση που ασκείτε στην εδώ ιστολόγο είναι , όπως παρατηρώ , διαχρονική :)

Να είστε καλά

Ανώνυμος είπε...

Παπουλη
Αυτη θα ειναι τελικα η τευταια φορα που σας απευθυνω τον λογο, για να εξηγησω:
Την ¨εδω ιστολογο¨ , οπως ειπα και στον celin, την αγαπαω αλλα δεν την αντεχω.
Την αγαπαω γατι ειναι απο τους ανθρωπους που αφιερωνονται με ανιδιοτελες παθος σε αυτα πο πιστευον.
Δεν την αντεχω γιατι η ιδια με παρομοια της δικης μου επιθετικοτητα, επιτιθεται σε αλλο σαιτ και προσβαλλει οσους δεν συμφωνουν με οσα πιστευει. Η πιο αθωα της εκφαση ειναι το ¨πληρωμενα παπαγαλακια"
Εν πασει περιπωσει τοσο η εν λογω ιστολογος, οσο και εγω, εχουμε αποβαλει την πολιτικη ορθοτητα εκφρασης, μπορουμε μεταξυ μας να μιλαμε με δριμεια γλωσσα και να παραμενουμε συνομιλητες.
Περαν τουτου, της δριμειας αμφοτερων γλωσσας, ουδεμια αλλη παρενοχλιση υφισταται εκ μερους μου.

Ανώνυμος είπε...

Συγνωμη για τα λαθη. Ας εκληφθουν ως σαρδαμ λογω του οτι γραφω μεσω κινητου.
ΓΣ

Ανώνυμος είπε...

Κε Σιδέρη

μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί τι εννοώ με τη ..παρενόχληση , όπως αντιλαμβάνομαι από την απάντηση σας.

Αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση

και πάλι να είστε καλά

Ανώνυμος είπε...

Το προηγούμενο σχόλιο όπως και αυτό υπογράφωνται με το νικ :

Παπούλης