Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Αυτονόητα με ταγιέρ

Όταν τα ...ταγιέρ μιλούν για τα αυτονόητα, μοιραία τα ανόητα φοράνε ...ταγιέρ.

Στο κουτοπόνηρο-και όπως κάθε κουτοπόνηρο, ...ηλίθιο- ...αξίωμα των μυαλών με ταγιερ, ότι το Πανεπιστήμιο πρέπει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της Αγοράς, η απάντηση-σε αυτό το επίπεδο επιχειρημάτων ταγιερουχου ..."διαλογου", ειναι ότι το Πανεπιστημιο δημιουργει το ... εμπόρευμα της ...Αγοράς όταν ΚΑΨΕΙ το προηγουμενο. Στον politically correct όρο «καινοτομία», που διασύρεται εντελώς ...κενο-τομικά όσο και ανήθικα στο φαφλατάδικο στόμα του κάθε λογής υπαλλήλου, ο παππούς στο καφενείο της εσχατιάς θα σου πει ότι «η ιδέα φέρνει χρήμα, το χρήμα ποτέ δεν έφερε ιδέες. Στην καλύτερη περίπτωση τις ...Αγόρασε. Στη χειρότερη τις σκότωσε». Καλή ώρα...

Το καλό Πανεπιστήμιο δεν χτίζει. Το καλό Πανεπιστήμιο γκρεμίζει. Το εξαιρετικό Πανεπιστήμιο γκρεμίζει στο πέρασμα του τα πάντα. Γκρεμίζει Θεούς, γκρεμίζει Θρησκείες, γκρεμίζει Ιερατεία. Γκρεμίζει μονόδρομους, γκρεμίζει δόγματα, γκρεμίζει βεβαιότητες. Στις λαμπερές του στιγμές γκρεμίζει τα αξιώματα.

Το αντίθετο του Στρατού είναι το Πανεπιστήμιο.

Το Πανεπιστήμιο έχει μια και μόνη υποχρέωση. Να ...ποιεί αντάρτες. Καλό Πανεπιστήμιο είναι αυτό που υποδαυλίζει το αντάρτικο μυαλού. Αριστούχος είναι μόνο ο ...Αντάρτης. Από εποχής ...γνώσης, οι πυρκαγιές πάνε μπροστά την ανθρωπότητα. Οι Φωτιές που βάζουν οι Αντάρτες. Το Πανεπιστήμιο ακόμα κι όταν το διαχειρίζονταν τα δόγματα και οι ...θρησκείες, ΌΧΙ έλεγε στα άθλια και μισερά ναι.

Ότι άλλο, δεν ειναι Πανεπιστήμιο, είναι ένα απλό ΚΕΚ. Και ασφαλώς δεν αξίζει μια δραχμή, ένα ...ΚΕΚ. Αυτό ας το πληρώσουν οι ... ιδιώτες. Αυτό ας το χρηματοδοτήσουν όσοι ψάχνουν μισθωμένες ... δεξιότητες(sic!). Εμάς τους πολίτες γιατί θα πρέπει να μας αφορά αυτό;

Από ποτε οι πολίτες, η κοινωνία, θα πρέπει να χρηματοδοτεί την μετατροπή μυαλών σε χρηστικούς (για ποιους;) και ανιαρούς (για όλους) σκληρούς δίσκους και πάμφθηνους υπολογιστές με ...δεξιότητες.

Ο κάθε λογής ...μονόδρομος είναι η αναπηρία του νου.

Αν σήμερα υπάρχουν καθηγητές Πανεπιστημίων που μιλούν για ...μονόδρομους, ας τους επιτραπεί το να είναι πολιτικάντηδες, Υπουργοί, γλάστρες σε shows τηλε-ευγγελιστών, μισθωμένοι υπάλληλοι σε όποιο συμφέρον, μικρή σημασία έχει. Αλλά ας τους απαγορευτεί ρητά και κατηγορηματικά να είναι ...παιδευτές μυαλών. Είναι αφόρητα δύσκολο ο μισθωμένος δούλος, και μάλιστα αυτός που ...έλυσε την ...εξίσωση, προσδιορίζοντας μια τιμή για τον εαυτό του, να αντιληφθεί την ηδονή της αξίας. Είναι εντελώς απίθανο αυτός που ανέραστος αποφάσισε να ευνουχιστεί να μπορέσει να κατανοήσει ποτέ την αξία του έρωτα. Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ αυτός που βαυκαλίζεται ότι ζει αγοράζοντας φτηνιάρικα σε super market ιδεών, να μπορέσει ποτέ να γεννήσει.

Τα Πανεπιστήμια είναι και οφείλουν να είναι οι πρωτοπόρες νησίδες ανυπακοής. Ότι υπάρχει, ότι ξέρουμε, ότι φτιάχτηκε, ότι θα φτιαχτεί, αγαθό, καλό, κακό, ολέθριο, δίκαιο ή άδικο, φτιάχτηκε από ανθρώπους που ο νους τους έδειξε ανυπακοή στην καθεστηκυία ...τάξη πραγμάτων. Από αυτούς που έζησαν την ύψιστη ηδονή να γαμήσουν τα ...δεδομένα και να τα θεωρήσουν ...ζητούμενα. Από όσους μπόρεσαν να ...σκεφτούν αλλιώς. Από όσους είχαν τα ...κότσια να τα βάλουν με τον πιο σκληρό και άθλιο θεό. Τα αξιώματα.

Στις ανόητες μεσόκοπες κυριούλες, αυτές τις ενδεδυμένες με ταγιέρ μυαλού, ολόγυμνη, ματωμένη, και εκθαμβωτικά όμορφη απαντά η Ιστορία: το αίμα του μυαλού είναι όσο πανάκριβο τόσο και πολύτιμο. Και ακριβώς αυτό είναι που οφείλουν να κάνουν τα ....Πανεπιστήμια. Να βάζουν στο χέρι του μαγεμένου από αυτόν που αποδέχεται ότι ο νους δεν έχει όριο, το μαχαίρι να ξεσκίσει τα ...όρια του ...προηγούμενου. Η γνώση ήταν πάντα ιερός κανιβαλισμός. Ποτέ δεν ήταν ανήθικος σεβασμός.

13 σχόλια:

δόΧτωρ απαράδεΧτος είπε...

απολύτως συντάσσομαι

grsail είπε...

Η Ελλάδα ολόκληρη με ταγιέρ ! Εγώ που αγαπούσα την χώρα αυτή (κι ακόμα), τώρα θέλω να τελειώσουν τα παλικάρια μου γρήγορα (ο ένας τελειώνει πολύ σύντομα το Φυσικό, ο άλλος Τηλεπικοινωνίες) και να σηκωθούν να φύγουν από εδώ πέρα … Να φύγουν !
.

katerina είπε...

Καλη σου μέρα Δόκτωρ μου.
Όποιος βλέπει το Πανεπιστήμιο,και ιδιαιτερα μιας χωρας που καρκινοβατει σαν ένα ΙΕΚ, ΚΕΚ ή οτιδήποτε τετοιου επιπέδου, ειναι ...Υπουργός. Και σαν Υπουργός αυτου του πολιτικου συστηματος απλά ριχνει εστω κι αυτο το ελαχιστο χρημα που διατιθεται απο τους ελαχιστους που πληρώνουν φόρους, σε ένα πιθάρι χωρίς πάτο.

Αν τα Ελληνικά Πανεπιστημια δεν πάρουν ΑΝΑΠΟΔΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ σε αυτο το απιστευτο βάλτο ...μονοδρομων,αν δεν βάλουν ΦΩΤΙΕΣ, τοτε ο θανατος ειναι σκηνικό προαναγγελθέντος θανατου.

Να πω βέβαια,ότι πιστευω ότι τα Ελληνικά Πανεπιστημια έχουν τεραστιες δυνατοτητες βελτιωσης. Αλλά προς την ακριβώς αντιθετη κατευθυνση απο αυτη που περιγραφεται απο αυτο το χρεωκοπημένο αγγλοσαξωνικό προτυπο.

Αν δουμε προσεκτικά τον καταλογο ερωτηματων και προτεραιοτητων της αξιολογησης (που προκρινεται) τοτε η προσωπική μου γνωμη ειναι...κλειστε τα. Το μεγάλο ζητουμενο ειναι οι φοιτητες να εκπαιδευονται και αν παιδευονται να μπορουν να δουν την όσο το δυνατον ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ. Σημερα προκρινεται η λυση, της μικρής αποσπασματικής -αρα και διαχειρισιμης απο τους μισθωμένους- εικόνας.

katerina είπε...

grsail καλη σου μέρα,
να σου πω την δική μου αλήθεια,εγω τα βλέπω ακριβώς αντιθετα τα πραγματα.
Ναι, και εγώ θεωρώ ενδεδειγμένο το να κάνεις ένα μεταπτυχιακό ή ...ότι,σε περιοδο σπουδών, για ένα διαστημα στο εξωτερικό- αλλωστε ειναι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ τροπος για να καταλάβεις ποσα πολλά σου εδωσε το Ελληνικό Πανεπιστημιο-τουλάχιστον κάποιες σχολές απο αυτα.

Αλλωστε δεν ειναι τυχαίο ότι ακόμα κι ο τελευταιος αποφοιτος ενός Ελληνικου Παν/μιου, τα καταφερνει πολύ καλυτερα στο όποιο μεταπτυχιακό του, απο τον μεσο όρο των μεταπτυχιακών που θα εχει να "συναναστραφει". Ναι ακόμα και να ...ανταγωνιστει(sic),όπως ειναι η trendy λέξη της εποχής. Περισσότερο βοηθάει αυτη η περιοδος για να πατησεις πιο πολύ στα ποδια σου,παρα για οτιδηποτε άλλο. Περισσοτερο για να επαναξιολογησεις αυτά που "πηρες" παρα για το οποιο χαρτι. Όταν θα δουν...τι "έμαθαν",όταν θα δουν πως έμαθαν να σκεφτονται,να μελετουν,να αντιδρουν, τοτε θα καταλάβουν, ποσο μπροστα ειναι. Αν κάποιος "χαζεψει" λιγο οδηγους σπουδών,θα καταλάβει.

Τωρα, όχι άμεσα, συντομα όμως, ειμαι πολύ αισιοδοξη για αυτο το τοπο. ΌΛα αυτά θα ανατραπουν grsail μου γιατι πεθαινουν. Δεν ξερω πως, δεν ξερω ποτε, αλλά ...πάντα δαρβινικά έμαθα να σκεφτομαι. Ειναι η μόνη πιστη που διαθετω. Και αυτη η γενιά των παλληκαριών σου ειναι αυτη που θα κάνει τις ανατροπες. Και θα την κάνει. Πάντα ο επιθανατιος ρογχος ακουγεται σαν μουγκρητο δυναμης.

grsail είπε...

Για τα Πανεπιστήμια συμφωνώ με όσα λες απόλυτα. Όμως την χώρα λυμαίνονται ανάπηρες, φαταούλικες ελίτ που υποβαθμίζουν τα πάντα. Φοβάμαι ότι και το Πανεπιστήμιό μας δεν θα γλυτώσει από την καταστροφική μανία του υπερφίαλου ταγιέρ.

Όσο για την χώρα, μακάρι να έχεις δίκιο. Αν είναι έτσι τότε ας γυρίζουν και τα παιδιά μας, αν όχι όμως, τότε προτιμώ να βρίσκονται μακριά παρά να είναι θύματα της κάθε Άννας, του κάθε Παπουτσή και γενικά του κάθε αχόρταγου λαμόγιου.

Φτάνει ...
.

Ανώνυμος είπε...

... Υψηλή ραπτική

Παπούλης

katerina είπε...

grsail το πανεπιστημιο δεν ειναι κάτι στατικο. όσο κι αν προσπαθησουν να το "εξορθολογησουν" αγοραία, αυτο απο τη φυση του διαχειριζεται το "νέο". όσο κι αν βάζεις τα υλικά για υπάκουα αναλωσιμα ...εργατακια, τόσο μετατο πιζεις τους παραγοντες της ισορροπιας. Μπορεί αν χρειαστει να καουν τα Πανεπιστημια, αλλά Μεσαιωνα ζουμε, αποκλειεται να μην ερθει η Αναγεννηση.

Όσο για τις μαφιοζικες ελιτ που παλεψανε να πεταξουν δυο ψιχουλα τρωγοντας όλο το καρβέλι, και προσωπικά εκει δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι χωράει κανενός ειδους ...τεχνοκρατικής βελτιωσης. Οι μαφιες κάποια στιγμη σπάνε την ομερτα. Ακολουθει φωτιά.

Αν κάτι εγώ μπορώ να διακρινω ειναι ότι οι άνθρωποι πια έγιναν σε μεγάλο βαθμό ριζοσπάστες. Κια όχι μόνο εδω. Σε όλη τη Δυση, σε όλη την Ευρωπη. Οι ...εθνικισμοι που βλέπουμε ειναι οι προαγγελοι για πολλά Δεν θα ειναι ευκολα τα πραγμτα, αλλά ....πατηρ πάντων πολεμος. Αλλωστε ας μη το ξεχνάμε. Οι χουντες(εθνικές και ...διεθνεις) πάντα με καταστροφές και τραγωδιες τελειωνουν.

katerina είπε...

Παπουλη την καλησπέρα της ...Αικατερινης...χωρίς Ποτεμκιν.

grsail είπε...

ΟΚ.
Ελπίζω βέβαια, να μην είσαι οπαδός της θεωρίας περί ... "δημιουργικής καταστροφής" :-)
.

Ανώνυμος είπε...

Εμένα, αντίθετα, θα με απογοήτευε αν δεν ήταν...

σ.

katerina είπε...

grsail... με την ευρεια έννοια... με προσεγγιζεις μάλλον σωστά...

katerina είπε...

σ. εσένα μάλλον δεν θα σε απογοητευσω

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ
Φοιτητης ακομη την δεκαετια του '70, διαβαζα στην εφημεριδα το ΒΗΜΑ του πατερα μου, που ειχε ενα αφιερωμα (δημοσιογραφικη ερευνα των Μαθιουδακη και Μαθιοπουλου με τον τιτλο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ.
Στην νομικη ηταν κλασικη η ιστορια νεου βοηθου που εκανε τα γλυκα ματια σε μεγαλυτερη καθηγητρια, την οποια τελικα υπανδρευθη με σκοπο να γινει και αυτος καθηγητης.
Ηδη ακομη πιο παλια, οταν οι εισαγωγικες εξετασεις εγινοντο στο ΕΜΠ και σε αλλες σχολες, οι καθηγητες ειχαν την ευχερεια να δωσουν τα θεματα στους εκλεκτους τους(συγγενεις και φιλους)

ΑMACORD (ΘΥΜΑΜΑΙ TO CAMOUFLAGE*)
Γνωριζω καλα οτι, δεν ειναι ολοι οι καθηγητες πανεπιστημιου ιδιοι, αλλα μετα τις εστετικες και προκλητικες δηλωσεις ορισμενων πανεπιστημιακων, οφειλω να θυμισω την προϊστορια και την πορεια μερικων εξ αυτων.

1974-1981 : Ελαχιστη αποχουντοποιηση συνεργατων καθηγητων της χουντας, συναλλαγη (συνδικαλιστικο 5 εναντι μη αποχουντοποιησης), διορισμος αρκετων αριστερων συνδικαλιστων ως βοηθων.
1982 : Εκατονταδες "προοδευτικοι" βοηθοι ηθελαν να σπασει η αυταρχικη δομη του πανεπιστημιου (καθηγητικη εδρα)με την καταργηση του ν. 815.
1983- : Αρκετοι "προοδευτικοι" βοηθοι-συνδικαλιστες αρα και καλοι διαχειριστες με την βοηθεια διπλωματικων υψηλης σταθμης (λ.χ. ΕΜΠ) ολοκληρωσαν το διδακτορικο τους και εγιναν λεκτορες.
Στη συνεχεια, με ουσιαστικα κλειστη κριση (εκτοπιζοντας ολους τους συνυποψηφιους τους απο το εξωτερικο με περισσοτερα προσοσοντα) εφθασαν εως την βαθμιδα του αναπληρωτη καθηγητη.
Γνωριζω δυο (2) περιπτωσεις σε ΕΜΠ και ΑΠΘ οπου εκλεχθηκαν τελικα καθηγητες, ατομα που ως αποφοιτοι εξαταξιου γυμνασιου που εισηχθηκαν με την τριτη(3) προσπαθεια στην σχολη τους!!!
Οσο για τα επιστημονικα αρθρα (το πληθος των συν-συγγραφεων πολλες φορες θυμιζε ρωμαϊκο οργιο)
Την ιδια εποχη εμφανιστηκαν οι γραμματεις των ερυνητικων προγραμματων που ... τελικα μονιμοποιηθηκαν.
Προσφατα εμαθα οτι αν δημοσιος φορεας χρηματοδοτησει ενα ερευνητικκο προγραμμα, ο διευθυντης παιρνει απο την επιστημονικη υπευθυνη του ερευν. προγραμματος ως δωρο ενα διδακτορικο (βλ. INDYMEDIA).
Ποσα μαυρα χρηματα εχουν εισπραξει καθηγητες απο ερευνητικα προγραμμτα μεσω φοιτητων και μεταπτυχικων ;
Τι εγινε με παρανομες (η οχι) μετεγγραφες παιδιων πανεπιστημιακων και υπαλληλων απο το εξωτερικο;

Ο Νικολο Μακκιαβελι θα εσκιζε τα γραπτα του, αν ζουσε σε καποιο ελληνικο πολυτεχνειο η πανεπιστημιο.
Χρειαζεται ειδικος εποπτης (ενας Ρακιτζης) ανα ιδρυμα.
Προφανως χρειαζεται ελεγχος προοδου , ελεγχος νομιμοτητας δαπανων και καθε πραξης, γιατι δεν εχουν πεισει οι αυτοδιοικουμενοι οτι μπορουν να χρησιμοποιησουν την εξουσια τους για το κοινο καλο.
Τελικα ποσο προοδευτικοι ειναι οι "προοδευτικοι" βοηθοι που εγιναν καθηγητες; Υπαρχει και ενας νεκρος πρωην φυλακισμενος πρυτανης και αρκετοι αλλοι που επρεπε να ηταν φυλακη. Αλλα τους καλυπτουν υπερκομματικα οι συναδελφοι τους.

Συμπερασμα : Αρκετοι χρησιμοποιησαν και χρησιμοποιουν την αριστερα (και γενικοτερα τα κομματα) για να γινουν ισως χειροτεροι χαλιφηδες στην θεση του χαλιφη.

Αφωτιστος Φιλελλην


*Barwy ochronne (Krzysztof Zanussi, 1977) Καμουφλάζ (Camouflage)