Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

Αγιος Παντελεήμονας: Το Πείραμα και η καρικατούρα μιας Θεάς

Η τεράστια πανελλαδική αποχή και το τρομακτικά …αξιοσέβαστο εκλογικό ποσοστό της Χρυσής Αυγής, είναι …ασύνδετα μεταξύ τους;

Όποιος συμμετείχε και σε μια έστω διαδήλωση από τις πολλές που έγιναν, από τον Απρίλη και μετά, πριν καν το μνημόνιο, θα παρατηρούσε εικόνες που προδιέγραφαν το προσεχές μέλλον.
Θίχτηκε πολλών μιντιακών αλλά και …διδικτυακών, η αισθητική και πολιτική ορθότητα με το σύνθημα «να καεί, να καεί το μπουρδέλο η Βουλή».

Μόνο που είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα, είτε ακόμα χειρότερα αυτιστικά, απέφυγαν να εμβαθύνουν και στο πάθος του συνθήματος, αλλά και στο είδος των… «στομάτων» που το εκφωνούσαν.

Είτε στο δρόμο, είτε μπροστά από τον καναπέ της τηλεόρασης,- ποτέ μην παραγνωρίζετε τον…καναπέ, το πάθος στην εκφορά του συνθήματος, κινήθηκε σε όλη τη γκάμα, από τον αναστεναγμό μέχρι την οργή. Και όχι των κλασικών «φυλών» που το φωνάζουν συνήθως, αλλά αυτών που οι κοινωνικοί ψυχολόγοι καταγράφουν στα κιτάπια τους ως «νοικοκυραίους». Η Αριστερά …το αρνήθηκε, δικαιολογήθηκε στους τηλεοπτικούς κοτζαμπάσηδες ότι φωνάχτηκε μαθές –δυνατά ή ψιθυριστά, τι σημασία έχει;- από …περιθωριακούς. Ήταν έτσι;

Η σιωπηρή πλειοψηφία του κόσμου δεν νοιώθει ότι αυτή η «δημοκρατία» μπορεί να τον προστατέψει σε τίποτα. Ούτε στα μεγάλα ούτε στα …μικρά. Στην καθημερινότητα του έστω. Στο εισόδημα του, στην δουλειά του, στην οικογένεια του, στο σπίτι του, στο μέλλον των παιδιών του, στο δικό του σήμερα και αύριο.

Εκπαιδευτήκαμε να την βλέπουμε θεολογικά την Δημοκρατία.

Να την σεβόμαστε, να κλίνουμε ευλαβικά το γόνυ, να θεωρούμε μαθές ασεβή ακόμα και την λέξη που θα βλασφημούσε την καρικατούρα της. Μόνο που η Δημοκρατία μας, εξελίχθηκε σε μια Θεά ντίβα, που πια δεν ακούει και ακόμα περισσότερο δεν ανταποκρίνεται στα καλέσματα κανενός πληβείου πολίτη. Μόνο στα κελεύσματα των …Πατρικιών μοιάζει να ανταποκρίνεται...

Οι ιερείς του Ναού της Θεάς Δημοκρατίας, πολιτικοί και κάποια κόμματα (όχι μόνο τα …γνωστά δύο), περί άλλα τυρβάζουν, αυτιστικά «συνομιλούν», στολές μικρομέγαλες δοκιμάζουν και φορώντας τες κοιτιούνται αυτάρεσκα στους καθρέφτες.

Στους καθρέφτες που φτιάχνουν τα ημισκοτεινά γυαλιά των τηλεοράσεων, σε σπιτικά που το φως ανάβει με ρέγουλα, τα λαχανικά στο ψυγείο είναι από τα πεταμένα της λαϊκής, το νοίκι ή το στεγαστικό δεν βγαίνει, δουλειά δεν υπάρχει ή κι αν υπάρχει σήμερα, ο φόβος της αυριανής ανυπαρξίας της, την κάνει βρόγχο.

Αναστεναγμό; Οργή; Βρυχηθμό; Πόσο εύκολα ή πόσο δύσκολα γίνεται ο αναστεναγμός… βρυχηθμός;

Συμπαθάτε με, αλλά πότε μου δεν συμπάθησα τους προέδρους Δημοκρατίας σε αυτή τη χώρα. Όσους τουλάχιστον γνώρισα και θυμάμαι. Απόστρατοι πολιτικοί, με χιλιάδες ανεπάρκειες, με πολιτικά, με κοινωνικά και πάνω από όλα με πολιτικάντικα εγκλήματα, ντύνονται στα γεράματα την τρύπια πορφύρα του …μοναδικού ρόλου. Να υπογράφουν τα διατάγματα των κουμανταδόρων.
Σε κουφάρια θεσμών, χωράνε κουφάρια πολιτικών. Χθες ο κ. Παπούλιας, κούνησε το δάχτυλο, στους απέχοντες, τους λοιδόρησε για τον ...καναπέ. Μόνο που δεν κατάλαβε ότι άλλο ρήμα είναι το αποδοκιμάζω και άλλο ρήμα είναι το απεχθάνομαι.

Για το 6ο διαμέρισμα της Αθήνας, την ευρύτερη περιοχή του Άγιου Παντελεήμονα, άκουσα και διάβασα, αφορισμούς, θεολογίες, αερολογίες, βαρείς και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Από όλα είχε ο μπαξές.
Ας πω και εγώ τώρα, έτσι ...ανεπίκαιρα, τα δικά μου…


Η ιστορία περιγράφει σαφώς, ότι τα κινήματα και του φασισμού και του ναζισμού δεν ξεκίνησαν ποτέ σε εποχές …ευμάρειας και ανάπτυξης. Σε μεγάλες οικονομικές κρίσεις, σε περιόδους φτώχειας, και φόβου ξεκινούσαν πάντα, τότε μεγάλωναν, τότε ανδρώνονταν, τότε έβρισκαν ρίζες.

Εκεί, σε γειτονιές λαϊκές, έντονα και έντεχνα υποβαθμισμένες, εκεί που το αστικό πολιτικό σύστημα είναι γερασμένο και αφτιασιδωτο, εκεί που η ανεργία χτυπάει κόκκινο. Εκεί που μέλλον δεν υπάρχει. Εκεί που όλοι είναι ΘΥΜΑΤΑ.

Στη περιοχή, έχουν απομείνει λίγοι Αθηναίοι. Οι πιο ασθενείς κοινωνικά, οικονομικά αλλά και πολιτιστικά, ομάδες πολιτών. Στην περιοχή εγκαταστάθηκαν χιλιάδες Αλβανοί και Ανατολικοευρωπαίοι.

Η πλειοψηφία αυτού του πρώτου μεταναστευτικού ρεύματος κατέφτασε μέσα σε μια πορεία 20 χρόνων στην περιοχή, δούλεψε, πρόκοψε αρκετά, οι περισσότεροι αγόρασαν και τα σπίτια στα οποία μένουν. Έγιναν Έλληνες. Ίσως μάλιστα μέσα στην μεγάλη ανασφάλεια του κάθε μετανάστη, του κάθε ξένου, και την ανάγκη ένταξης, αφομοίωσης αλλά και εύρεσης …νέας Πατρίδας, έγιναν πολύ πιο Έλληνες από όσο ήταν απαραίτητο. Και ακόμη περισσότερο έγιναν Έλληνες, όταν ήρθε το επόμενο μεταναστευτικό ρεύμα. Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες από χώρες Αφρικανικές και Ασιατικές.

Σε όλα αυτά τα χρόνια, η περιοχή υποβαθμιζόταν συστηματικά από κάθε δυνατή και αδύνατη μαφιόζικη δραστηριότητα. Κωλόμπαρα, στριπτηζάδικα, μπουρδέλα. Προστασίες, κατάμαυρο χρήμα, μια αστυνομία ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνένοχη σε κάθε ΠΟΙΝΙΚΉ δραστηριότητα, που βάζει ανθρώπου νους.
Πολύ μεγάλα χτυπήματα, πολύ χρήμα, πολύ αίμα να ρέει αλλά …φάκελοι να κλείνουν και να μπαίνουν στο αρχείο με την παρατήρηση «ξεκαθάρισμα μαφιόζικων λογαριασμών».

Και οι μαφίες να αλλάζουν χέρια από κοινότητα σε κοινότητα. Να αυξάνονται και να πληθύνονται. Ελληνικές μαφίες να κονταροχτυπιούνται με Αλβανικές, Γεωργιανές, με Ρώσικες, για να έρθουν οι Αφγανικές και οι Αφρικανικές. Έχει και η Μαφία …πατρίδες; Όχι, έχει συμφέροντα.

Ένα ατελείωτο κομβόι εξαθλίωσης. Με κανόνες που μόνο του έχτισε, με …Νομους που μόνο του έβαλε, τόσο …αγραφοι, αλλά και τόσο ισχυροί. Μαφίες που όρισαν στης γης τους κολασμένους, ταρίφες υπάκουης δουλείας. Ένα πιάτο φαΐ στην καλύτερη περίπτωση. Στα κουβαρνταλίκια του.
Διάβασα τόσα πολλά για κατοίκους φασίστες και πρόσφυγες αγρίμια. Έτσι λες και ο καθένας ήθελε να ρίξει λίγο ακόμα λάδι σε μια φωτιά που καίει τα πάντα στο περασμά της...

Μα τι κάνει ο φασισμός;
Από τα συνολικά ΘΥΜΑΤΑ , αναγορεύει την μια ομάδα σε θύτες και αναδεικνύει την άλλη σε θύματα. «Προστατεύει» ΔΡΩΝΤΑΣ τους «θύτες», ενάντια στα …θύματα. Και αμέσως μετά οι πρώην «θύτες» γίνονται τα νέα θύματα. Ένας κύκλος βίας, τυφλής υπακοής, υποταγής, αίματος. Ο φαύλος κύκλος του φασισμού. Το πείραμα του φασισμού.


Το καλύτερο υπόστρωμα για την ανάπτυξη του φασισμού και του ναζισμού δεν είναι οι …μετανάστες. Όπως δεν ήταν οι Εβραίοι στη Γερμανία, οι τσιγγάνοι στην Ουγγαρία. Το καλύτερο υπόστρωμα για το φασισμό, είναι η τεράστια ύφεση και η οικονομική κρίση. Η φτώχεια, η ανέχεια, η ανεργία, ο φόβος. Η διάλυση της κοινωνικής συνοχής. Εκεί που η κοινωνική αλληλεγγύη μετατρέπεται σε σκληρό αγώνα επιβίωσης, ο θανατος σου η ζωή μου. Εκει που εφευρισκονται ανυπαρκτες διαφορές και γιγαντώνονται οι υφιστάμενες...

Αν ο φασισμός ήταν μικρόβιο, η περιοχή και οι συνθήκες, ήταν το καλύτερο θρεπτικό υλικό για να αναπτυχθεί.
Στον Άγιο Παντελεήμονα γίνεται ένα πείραμα.

Και δεν έγινε χθες, και δεν θα λήξει αύριο. Οι άνθρωποι, οι κάτοικοι, οι πολίτες ψηφίσαν εκεί σε ποσοστό 20% την Χρυσή Αυγή, όχι γιατί …ασπάστηκαν την ιδεολογία του Μιχαλολιάκου. Αλλά γιατί τα «παλληκάρια» με τις σιδερογροθιές και τα ξυρισμένα κεφάλια, ΕΔΡΑΣΑΝ. Οι φασίστες, προστάτεψαν τα θύματα, από τα θύματα. Με μια άλλοτε σιωπηλή και άλλοτε αφωναχτή συνενοχή.

Το Κράτος, η Πολιτεία σε όλες της τις μορφές, οργανωμένα και συνειδητά παρέδωσε την προστασία αυτών των ανθρώπων στην μαφιόζικη Χρυσή Αυγή.
Όποιος διαχωρίσει το ποινικό, απο το ...ακτιβιστικό, και αυτό, από το «πολιτικό» κομμάτι της Μαφίας της Χρυσής Αυγής, καθώς και πολλών άλλων διάφορων Μαφιών που κονταροχτυπιούνται, κάνει ένα τεράστιο λάθος.

Το ΛΑΟΣ, αυτοί οι Φασίστες με κοστούμια, είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο επικίνδυνοι με τους Χρυσαυγίτες. Είναι οι Χρυσαυγίτες οι comme il faut. Είναι οι Χρυσαυγίτες της τηλεόρασης. Είναι οι Χρυσαυγίτες του …μυαλού. Είναι οι Χρυσαυγίτες που φτιάχνουν οι Εξουσίες, για να προλειάνουν το έδαφος πολιτικά. Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η αυτοδικία, να φαινονται πια "πολιτικά ορθές", "συνηθισμένες", "δίκαιες", για να έρθουν μετά, εκεί που οι συνθήκες είναι κατάλληλες, οι μισθοφόροι τους.

Τα «παλικάρια» με τις σιδερογροθιές, τα ξυρισμένα κεφάλια, τα πέτσινα περιβραχιόνια και τον ναζιστικό χαιρετισμό. Όλο αυτό μαζί αντιμετωπίζεται. Ας μην ξεγελιόμαστε και ας μην επαναπαυόμαστε.

Αλίμονο μας, αν αποδεχθούμε αυτήν την πληγωμένη, αυτήν την τόσο βαθιά λαβωμένη περιοχή σαν άβατο. Σαν άβατο του ναζισμού.
Αλλά…
Η λογική και η πρακτική του, έρχομαι προστατευμένος απο τα ΜΑΤ, να σας βγάλω λόγο, κατονομάζοντας σας ρατσιστές και φασίστες, μπορεί να πουλάει τηλεοπτικά αλλά είναι βαθιά προσβλητική πολιτικά. Φέρνει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκει. Περιθωριοποιεί ακόμα περισσότερο αυτούς τους ανθρώπους. Τους κάνει ακόμα πιο θύματα. Χωρίς να προσφέρει τίποτα στα πιο μεγάλα θύματα τους, στους πρόσφυγες και στους μετανάστες. Απελπισμένα θύματα και οι κάτοικοι, που …θα γίνουν ακόμα ευκολότερα θύτες και …συνένοχοι. Θεωρώ την πρακτική Αλαβάνου ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.

Η λογική και η πρακτική του, διεκδικώ την ψήφο σας σαν πολίτες, αλλά "δεν έρχομαι για να μην μου πετάξετε αυγά και με κάνετε ομελέτα", είναι εξίσου προσβλητική πολιτικά. Έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα με την τακτική Αλαβάνου. Θεωρώ την πρακτική Καμίνη ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.

Οι πολιτικοί και οι δημοτικοί άρχοντες, ο κόσμος, οι οργανώσεις, οι φορείς, τα κόμματα, μα πάνω από όλους η Αριστερά, οφείλουν με απέραντο σεβασμό, χωρίς τυμπανοκρουσίες και τηλεοπτικές φανφάρες στα κανάλια, να πάνε εκεί, να είναι εκεί, να συζητήσουν, να αφουγκραστούν, να "δουλέψουν" με τον κόσμο του 6ου διαμερίσματος. Με όλο τον κόσμο. Και με τους ψηφοφόρους του Μιχαλολιάκου, και με τις κοινότητες των προσφύγων και των μεταναστών. Αλλά και με όλον τον υπόλοιπο κόσμο που νοιώθει εγκλωβισμένος σε μια μαύρη τρύπα που τον καταπίνει.

Η Δημοκρατία δεν είναι κανένα ατσάλινο σκεύος, που αντέχει ατσαλάκωτο, στις κακουχίες.
Η Δημοκρατία δεν είναι κανένα αειθαλές και φυλλοβόλο δένδρο που αντέχει σε αυτή την κακοκαιρία.
Η Δημοκρατία είναι σπάνια πορσελάνη που η κάθε χαραγματιά, της δημιουργεί ρωγμές. Και οι ρωγμές εξελίσσονται σε ανήκεστες βλάβες.
Σε κομμάτια και θρύψαλα.
Η Δημοκρατία είναι ένα φυτό εξαιρετικά ευαίσθητο, που θέλει απέραντη προστασία, στοργή και σεβασμό. Τρυφερότητα θαρρείς.

Υ.Γ. Στα υστερόγραφα λένε, γράφεις, ότι αποφεύγεις να γράψεις στο κυρίως γράμμα. Αλήθεια ξέρει κανείς να πει, πόσοι από τους …πατριώτες, …μαχητές Χρυσαυγίτες είναι ιθαγενείς …Έλληνες ; Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά δίνει απλά μια εικόνα, αυτού του εν εξελίξει πειράματος. Δείχνει και τα επόμενα θύματα.

31 σχόλια:

monahikoslikos είπε...

Τώρα με τον Καμίνη τίποτα δεν θα μείνει (όρθιο)...

aldebaran είπε...

Κατ'αρχήν την καλησπέρα μου Κατερίνα.

Είπες μια μεγάλη αλήθεια. Το θρεπτικό υπόστρωμα του φασισμού είναι η ανέχεια και η υποβάθμιση κοινωνική και οικονομική.
Η μετεξέλιξη της δημοκρατίας της Βαϊμάρης στο χιλιόχρονο 3ο Ράϊχ, είναι το πλέον τρανταχτό και τραγικό παράδειγμα. Μετά από μια οικονομική κρίση και δραματική απώλεια εισοδήματος, θέσεων εργασίας και εθνικού γοήτρου ευδοκίμησαν τα SA τα SD και τα SS.
Βέβαια οι συνθήκες και τα μεγέθη είναι διαφορετικά, αλλά οι μηχανισμοί γένεσης είναι παρόμοιοι.
Όλοι ψαρεύουν ψήφους, τωρινούς και μελλοντικούς, σε αυτά τα θολά νερά του περιθωρίου, στις παρυφές του "Ελληνικού ονείρου" που για πολλούς έγινε εφιάλτης.
Όλα αυτά τα υπεραπλουστευτικά διλήμματα και οι φόβοι, είναι που εκμεταλλεύονται κάποιοι για να αυξήσουν την πολιτική τους δύναμη.
Το τραγικό είναι πως τα προβλήμτα είναι μεγάλα και υπαρκτά, αλλά κανένας δεν έχει να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό.
Γελοία πολιτική ορθότητα και γιαλαντζί πολυπολιτισμικότητα από τη μία,
φόβος, μίσος και περιχαράκωση από την άλλη.
Στη μέση ένα κράτος διεφθαρμένο και στην καλύτερη περίπτωση αμήχανο.
Στο τέλος έκρηξη.

ασωτος γιος είπε...

κατερινα μενω κοντα στον αγιο παντελεημονα και τα χω ζησει στο πετσι μου, και την εκμεταλευση της γειτονιας απο τους φασιστες κι απο τους αριστερους τυπου αλαβανου και λοιπους.
το οτι ο καμινης δε δεχθηκε να παει μου ειναι αδιαφορο δε το θεωρω κακο δηλαδη, το οτι ο κακλαμανης το εκμεταλευτηκε χωρις να χει παει ο ιδιος ποτε κει το θεωρω πιο επικυνδινο
οπως επικυνδινες ηταν και οι αποψεις του για τους μεναστατες
εδω ειμαστε αν ο καμινης αποδειχθει ασημαντος ο λαος δεν συγχωρει πια, δε δινει ευκαιριες

katerina είπε...

Καλήσπέρα Λύκε, ο Καμίνης και ο κάθε Δήμαρχος είναι μια απο τις συνιστώσες,και μάλιστα απο τις πιο αδυναμες, του συγκεκριμένου προβληματος.

Για αυτό και μόνο το λόγο, έλεγα ότι ειναι αστείο να μιλάμε ότι ο κάθε Κακλαμάνης ειναι το προβλημα και ο κάθε Κάμίνης η λύση.

Το πρωτο που χρειαζεται κατα την γνώμη μου στην συγκεκριμένη περιοχή ειναι Αστυνομία. Όχι ΜΑΤ, όχι καταστολή. 10-20 αδιαφθοροι αστυνομικοι να εφαρμοσουν τον Νόμο για τις μαφίες. Να βάλουν το δάχτυλο στον τυπο των ήλων. Δεν έχει έννοια να σακατευεις την Σομαλή,και να αφήνεις ανεξελεγκτο το δικτυο των νταβατζήδων.

Για ποιο πραγμα να πρωτομιλήσω. Ότι μαφιοζικο κυκλωμα, ότι μαφιοζικη "δουλειά" γινεται στην περιοχή ΑΠΟΛΥΤΩΣ ανεξελγκτα. Δεν ειναι δουλειά ουτε του Δήμου,ουτε της κάθε δημοτικής αστυνομίας. Είναι καθαρά θέμα της ποινικής αστυνομίας.

Ας ξεκινησουν απο εκει,ας νοιωσει αυτός ο κόσμος ότι δεν ειναι ερμαιο στα χερια της κάθε μαφίας και αναμεσα σε κυκλώματα που ανταλασουν πυρά.

katerina είπε...

Aldebaran,
η προσωπική μου άποψη (και στο βαθμό της κοινωικής μου ενασχόλισης με διαφορες κοινοτητες μεταναστών), ειναι ότι οι μεταναστες ειναι η αφορμή στην περιοχή. Τα αιτια ειναι πολύ βαθυτερα.

Στοιχηματίζω ότι αν αυριο στον Αγιο Παντελεημονα,εξαφανιζονταν με κάποιο ...μαγικό τρόπο,οι μετανάστες, το επομενο θυμα θα ήταν αυτοι που σημερα ειναι ή εμφανιζονται σαν θυτες. Μόνο που επειδή ...δεν υπάρχουν μαγικοι τρόποι,υπάρχει μόνο βία, αιμα, πόνος, σκληροτητα, απανθρωπιά,έλλειψη κοινωικής συνοχής και κοινωνικής αλληλεγγυης, η αφορμή ...δειχνει αιτία. Ή για να ειμαι όσο μπορώ πιο ακριβής,η αφορμή...συνηγορεί στην αιτία.

Έχω γράψει πολλες φορές,η μεταναστευση ειναι σαν τα φυσικά φαινομενα. Ειναι η ιστορικά φυσική ροή ανθρώπων απο εκει που δνε υπάρχει τίποτα,σε αυτό που νομιζουν ελπίδα. Αυτο δεν μπορείς να το ανακόψεις,παρα μόνο με ναζιστικές μεθόδους. Όλα τα άλλα...

Στις τηλεοράσεις ειτε ωραιοποιουν τα πραγματα ειτε τα δραματοποιούν για την τηλεθέαση. Αλλα η ζωή δεν ειναι reallity show.

Μας αρεσει ή όχι η ζωή ειναι μάχη. Πολλές φορές μάχες αναμεσα σε αδυναμους. Αν το Κρατος, αν η Πολιτεία ειναι απουσα, αν οι Νόμοι στους οποίους συναινουμε πάνω κάτω όλοι,αντικατασταθούν ...απο τοςυ νομους της Μαφίας, εκει βλέπουμε να ανοιγει το κουτί της Πανδώρας.

katerina είπε...

Ασωτε γιέ καλησπέρα.

Το έγραψα και στο Λυκο. Ο κάθε Δημαρχος μπορεί να παιξει πολύ μικρό ρόλο. Περισσότερο ...ηθικό,παρα ουσιαστικό.

Οι Κακλαμάνης και Καμίνης, προσπαθησαν πολιτικάντικα και οι δύο να "εκμεταλευτούν" αναλογα με το ποιο target group ένοιωθε ότι απαευθυνόταν ο κάθένας, ένα θέμα ,που αφορά σε παρα πολύ μεγάλο βαθμό το Κεντρικό Κράτος και πολυ λιγωτερο στον Δήμο.

Μόνο αυτό θα πω, κι αν μενεις εκει, πιθανότατα θα συμωνησεις μαζί μου. Η Αστυνομία, όχι ...αυτή που έχει χρονια η περιοχή,μια πραγματική αστυνομία, πρέπει να βάλει τα χερια της μεσα στα μαφιοζικα σκατά και ....επετρεψε μου, να γαμησει και να δειρει τα κυκλώματα που δρουν σε καθαρα ποινικό επιπεδο,με ...πολιτικους και ακτιβιστικούς μανδύες. Μπορεί. Θέλει;

Τους μεγάλους, τοςυ αρχηγους, τοςυ κρυφούς. Όχι να χαιδευεις τα αυτιά των κατοικων, να παιρνεις μιζες και προστασίες απο τους μεγάλους, και να εισαι παρατηρητης στη απιστευτη βία,στις σιδηρογροθιές, στις κλωτσιες, στα γκλομπς των Χρυσαυγιτών και των μπράβων πάνω στο κάθε κολασμένο.

Αφου ζεις εκει, φανταζομαι ότι μπορείς να με διαψευσεις ή να με επιβεβαιωσεις. Εγώ δεν ζω εκει, ξέρω όμως. Ή τουλάχιστον έτσι νομιζω.

Alexandros είπε...

Ελάχιστα με ενδιέφερε ποιος θα βγει στην Αθήνα(όσο ενδιέφερε εσάς ποιος θα βγει στη Χίο και στη Σάμο), αλλά προτιμούσα τον Καμίνη.
Τώρα όσον αφορά τις περιοχές στυλ Αγ. Παντελεήμονα, Κυψέλης κλπ, αυτά τα προβλήματα τα έχουν αντιμετωπίσει οι μεγάλες πόλεις (Νέα Υόρκη, Παρίσι, Λονδίνο) εδώ και δεκάδες χρόνια. Υποβάθμιση του κέντρου και ανάπτυξη των προαστίων. Μέχρι να πέσουν οι τιμές στα τάρταρα και να έρθουν πίσω αυτοί που έφυγαν επενδύοντας στην αγορά ακινήτων διώχνοντας τους γκετοποιημένους σε άλλες περιοχές υποβαθμίζοντας αυτές κ.ο.κ. Είναι οικονομική στρατηγική επιλογή αυτό που γίνεται. Μην εκπλαγείται αν σε 10-15 χρονάκια, γίνει ο Αγ. Παντελεήμονας από τις πιο χάι περιοχές της Αθήνας.
Ο φασισμός (στην αρχική του μορφή) δεν είχε μεγάλα ποσοστά κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου. Οι φασιστικές ομάδες που δρούσαν τότε ήταν μικρές αλλά υποστηρίζονταν από αυτούς που είχαν αντικομμουνιστικά συμφέροντα. Τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο κομουνισμός είναι ανύπαρκτος, κανείς δεν τον φοβάται. Ποιος να πάρει στα σοβαρά ένα σταλινικό κόμμα το έτος 2010; Άρα λοιπόν, χωρίς το αντίπαλο δέος του κομμουνισμού, δεν βλέπω για ποιο λόγο θα ανέβει η ακροδεξιά πέραν του 6-8%

Manuel είπε...

Σούπερ άρθρο, το οποίο θα ήταν σουπερότερο, αν δεν παρασιωπούσε μία λεπτομέρεια. Μετά τον Αλαβάνο με τα ΜΑΤ και τα γιαούρτια, πήγε στην περιοχή η Πορτάλιου, επίσης με παρουσία των ΜΑΤ, προπηλακίστηκε και αποχώρησε. Ο Καμίνης δηλαδή τι έπρεπε να κάνει. Ή να οργανώσει μία φιέστα με Πασόκους (αμφίβολο βέβαια αν προθυμοποιούνταν) ή να πάει και αυτός να φάει τα αυγά του πίσω από τις ασπίδες των ΜΑΤ. Σε σχόλιό μου προχθές είχα πει ότι με τις συγκεκριμένες συνθήκες και στο πλαίσιο ενός επικοινωνιακού παιχνιδιού (όπως ένας προεκλογικός αγώνας) ήταν μια ρεαλιστική επιλογή και εμμένω σε αυτό. Εννοείται ότι τώρα ως δήμαρχος δεν έχει δικαίωμα να ξαναπεί ότι δεν ασχολείται με τον Αγιο Παντελεήμονα, αλλά αυτό είναι προς κρίση στο άμεσο μέλλον.

Manuel είπε...

Όσο αφορά στην ερώτηση του υστερόγραφου, δίνεις σαφή απάντηση στο ποστ, όταν αναφέρεσαι στο προηγούμενο μεταναστευτικό κύμα και την ανάγκη των επήλυδων του '90 να ταυτιστούν με τον "Έλληνα".

katerina είπε...

Αλεξανδρε καλησπέρα,
ουτε εμένα με απασχολουσε ιδιαίτερα αν θα έβγαινε ο Καμίνης ή ο Κακλαμάνης. Τους θεωρώ ΑΚΡΙΒΏΣ τις δυο όψεις του ίδιου νομισματος. Βέβαια,ο κόσμος σχηματοποιεί, εξυψώνει το "καλό" και να δαιμονοποιεί το "κακό", δημιουργεί ηρωες και προτυπα.
Ίσως να έχει και ανάγκη να πιστεψει σε κάτι ο κόσμος, και δημιουργεί πλασματικά προτυπα. ίσως να έχει και αναγκη για "νικες", σε μια εποχή τεράστιας κοινωνικής ήττας. Για μένα πολύ μικρή σημασία έχει.

Τώρα,όλα αυτά που γραφεις για το φοβερόreal estate που παιζει στις υποβαθμισμένες περιοχές,η εικόνα αυτή έπειξε και παιζει πολύ έντονα στο κέντρο της Αθήνας, και το "πειραμα" εκεί ήταν του Ψυρρή. Το υποτιθέμενο αθηναικό Soho.

Όχι όμως στον Α.Παντελεημονα αυτή τη στιγμή καιαυτή τη περιοδο. Εκει είναι διαφορετικά τα πραγματα. Εκει λειτουργούν περιεργες κοινωικές επαφές. όσο και αν φανει περιεργο, ειναι ακόμα έντονη η εικόνα της γειτονιάς.

Θα γινει βέβαια και εκει, άλλωστε ειναι πιθανότατος ο εξανδραποδισμός όλων και των προσφυγων και των κατοικων. Πιθανότατα σε λιγα χρόνια ...θα ειναι μαι νεκρλη γειτονιά, που θα "αξιοποιηθεί". Αλλά όχι ακόμα.

Marika Palaisti είπε...

Επιτέλους... και βέβαια, αρκεί να διαρκέσει...

Μπορεί να έχεις παρεξηγήσει τις ...προτροπές μου, αλλά όταν διαβάζω μια ανάρτηση σαν και αυτή, μάλλον δικαιώνομαι.

Για να ξεκαθαρίσω τα πράγματα, θα πω ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ με κεφαλαία. Ιδιαίτερα το πρώτο κομμάτι (για την δημοκρατρία) ήθελε ...παλαιά κουράγια για να γραφτεί!

Δεν έχω να πω τίποτα, δύο μόνο παρατηρήσεις.

Η πρώτη: Όλα τα πολιτεύματα χρησιμοποίησαν, καπηλεύτηκαν, γελοιοποίησαν την Δημοκρατία. Αλλά όλα έδρασαν με αυτή σαν παντιέρα... Μόνο ο Φασισμός την απαρνήθηκε πραγματικά. Μην τον υποτιμάτε. Γιατί ξεκινά σαν κίνημα διαμαρτυρίας μιας λούμπεν μειοψηφίας (όπως ακριβώς την περιγράφεις) αλλά εξελίσσεται σε λαίλαπα... δείτε τι έγινε στην Γερμανία. Και η ιστορία επαναλαμβάνεται.

Η δεύτερη: Είναι κρίμα να γράφονται σχόλια σε αυτή την ανάρτηση που αναφέρονται στα ...δίκια του Καμίνη η του Κακλαμάνη. Εχει τόσο υλικό αυτή η ανάρτηση για να γίνει μια ουσιαστική αλλά και πολή τολμηρή συζήτηση για την Δημοκρατία, που είναι πραγματικά απογοητευτικό να μην αναφέρεται ΚΑΝΕΙΣ στην ουσία...
Μέχρι που θα πεθυμήσω το Στέργιο!!!

Και πάλι μπράβο...

katerina είπε...

Manuel,και η μία απο τις 3-4 επαφές του συνδυσμού της Ανοιχτής πολης,αυτή που έγινε με φανφαρες και για τηλεοπτική χρηση, είχε πάνω κάτω λανθασμένα χαρακτηριστικά. Στην πλατεία ειχα πάει εκεινη τη μερα, ήταν περισσότερο μια βόλτα στην περιοχή μια πιο ουσιαστική συμμετοχή, αλλά δνε κρυβομαι πισω απο το δαχτυλο μου,εξίσου κακή. ότι γινεται για την επικοινωία ειναι κακό.

Τωρα, νομιζω ότι ήμουν πολύ σαφής για τοςυ υποψηφίους. Αφηστε τα καναλια και τις φιεστες. Μικρες μαζώξεις, πολυ συζητηση, γερά νευρα,πετσωμένο στομάχι και βροντοφωνάξτε ...ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ.

Έγραψα και παραπάνω στον Αλεξανδρο,εξακολουθώ να μην κατανοώ όλη αυτή την Καμινολατρεία. Ευχομαινα δικαιωθειτε γιατί, αν και δνε κατοικώ στο δημο της Αθήνας,ζω,δουλευω, δραστηριοποιουμαι εκει,και πάνω απο όλα την αγαπώ πολύ. Αλλά δεν το ελπιζω και θα επιμεινω. Πολυ κακό για το τιποτα.

Ο Κακλαμάνης, μπορεί αν ήτνα σουπιά, μπορεί να έχασε το παιχνιδι και να έκανε στο τέλος τα χατηράκια του Καρατζαφέρη μπας και μαζέψει καμιά ψηφο,αλλά ειχε άντερα. Έκανε πραγματα πάνω σε κοινωικές δομές. Ο Καμίνης μου φαινεται...πολύ δικηγόρος,πολυ νεροβραστος comme il faut. Στοιχηματίζω ότι δεν θα ασχοληθεί καν με το θέμα. Γενικά οι τυποι Καμινη,δεν ασχολουνται ποτέ με κάτι που φθειρει την εικόνα τους.

katerina είπε...

Μαρίκα Παλαιστη καλησπέρα.
Ειλικρινά χαιρομαι που συμφωνουμε ειδικά στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί με ...προγκηξες μάλλον άδικα για την τρομακτική, «τρομακτική», τρομακτική(;)(ειλικρινά δεν ξέρω,ειλικρινα προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω πολλά) Χρυσή Αυγή.

Σου είχα πει τότε, μην βιαζεσαι,θα γραψω για τον Αγιο Παντελεημονα,αλλά ΑΟΥ τελειωσουν οι εκλογές. Μετά τον κουρνιαχτό.

Γραφονταν τόσα πολλά, τόσα ανατριχιαστικά κειμενα, τότε. Απο ανθρώπους που φαινοταν ότι έγραφαν απο καθέδρας.

Ναι, θα συμφωνησω απολυτα μαζί σου και στα δυο πραγματα. Και στο ότι ο φασισμός δεν ειναι καθόλου ...αμελητέο ή ευκολο θέμα.Είναι τρομακτικό και πάνω απο όλα ΛΟΙΜΩΔΕΣ.

Και ναι,και εγώ θα ήθελα μια πιο ουσιαστική συζητηση, απο τον Κακλαμάνη και τον Καμίνη.

katerina είπε...

Μια ιστορία...

Ήθελα αν την γράψω στο κειμενο, αλλά ήτνα πια ήδη πολύ μεγάλο.
Δεν ήμουν παρουσα,μου την διηγηθηκαν κάποιοι φίλοι.

Το καλοκαιρι, ένα μεσημέρι, σε ένα διαμερισμα στην ημιοροφο,ένα πολυ ηλικιωμένο ζευγάρι Ελλήνων,έχει βγάλει το τραπεζι στο μπαλκονάκι να φάει το μεσημεριανό. Το μπαλκόνι μικρό, το μισο τραπέζι σχεδόν μεσα στο διαμερισμα.

Στο τραπέζι, δυο πιατα μακαρόνια με κυμά,ψβμί και το μαχαιρι για αν κοπει το ψωμι φετες.

Την ώρα που τρωνε, σαλτάρει ένας Αφγανός, στο μπαλκονάκι, βουτάει αυτο το μαχαιρι, αυτο το μαχαιράκι που έχουμε όλοι σπιτι για να κοβουμε ψωμι,και με αυτο απειλει τους γέρους και βουτάει ατ δυο πιατα μακαρονάδα.

Ξεφωνιζει η γιαγιά, αναστατωνεται η γειτονιά, αρχιζουν οι...σφυριχτρες. Το πετυχαινουν με τα πιατα, δυο δρομους παρακάτω. Τον σάπισαν στο ξυλο. Τον έσυραν αιμοφυρτο με το κεφάλι του να σερνεται στο δρόμο, παρουσία ...πολλών,που δνε μιλησαν, μπροστά στο μπαλκονι την ηλικιωμένων. Η γιαγιά...ξεφωνισε απο το σοκ μόλις τον ειδε και σχεδόν λιποθυμισε. Ο παππούς,την έβαλε μεσα και εκλεισε την μπαλκονοπορτα.

Δεν επιλέγω ετικετες σε θυτες, δεν επιλέγω ετικέτες σε θυματα. Το κατεγραψα ...απλά για την ιστορία.

ασωτος γιος είπε...

ναι εχεις δικιο,,,συμφωνω απολυτα

στελιος είπε...

Ο Κακλαμάνης και ο Καμίνης είναι άνθρωποι του ιδίου συστήματος ,που γέννα το μεταναστευτικό πρόβλημα.
Δεν θα ασχοληθούν σοβαρά με τίποτε.

katerina είπε...

Άσωτε γιέ, χαιρομαι που επιβεβαιώνεις ως κάτοικος πια αυτά που και εγώ αρκετά αποσπασματικά γνωρίζω.

Προσωπικά δεν πειστηκα ποτέ ότι στις δεδομένες συνθήκες ή και σε όποιες συνθήκες, υπάρχει πολιτευμα πιο αποτελεσμάτικό απο την πραγματική, ουσιαστική και βαθιά αντιπροσωπευτική δημοκρατία.

Η τεράστια αποχή, είναι ένα ακομη καμπανάκι, ένα ...συμπτωμα της έλλειψης αντιπροσωπευσης ή μεγάλης υποαντιπροσωπευσης του πληθυσμου. Λέω του πληθυσμού και όχι του λαου, γιατί ο ...λαός, αποτελειται απο πληθυσμούς με τηνΜπρεχτική έννοια.
Ο κόσμος, και ιδιαιτερα οι πιο αδυναμες οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά ομάδες του πληθυσμού, νοιωθουν εξαιρετικά απροστατευτοι, ζητουν και αναζητουν να βρουν κάπου να ανήκουν. Κατανοουν καλυτερα αυτον που ειναι εκει, όχι μεσα απο το γυαλί της τηλεορασης, αλλά πραγματικά εκει, και μπαινουν ευκολα κάτω απο τις φτερουγες του.

Το έχω πει πολλες φορές στην αναρτηση, το ξαναγραφω τώρα. Προτιμουν αυτους που ΔΡΟΥΝ.

Ο Αγιος Παντελεημονας δεν ειναι μία πλατεία, 5000 άνθρωποι, ή μια περιοχή και άντε ...τι να κάνουμε συμβαινουν αυτά. Ας κάτσουμε να το παρατηρησουμε το φαινομενο, ή να το χειροκροτησουμε ή να το χλευάσουμε.

Αυτές ειναι ελιτιστικες αποψεις του κώλου. Ο φασισμός ειναι ΠΑΡΩΝ. Εδω. Τωρα.

Ο φασισμός είναι λοιμώδης ασθένεια,εξαπλωνεται πολυ χειροτερα και πολύ ευκολοτερα απο την οποιαδηποτε μικροβιακή λοιμωξη. Το αντιδοτο το φαρμακο ειναι μόνο ένα. Η ουσιαστική λειτουργία της Δημοκρατίας. Εμεις αυτη τη στιγμή ζουμε τη καρικατουρα της. Δεν υπάρχει το χρονικό περιθώριο για πολλά. Η Δημοκρατία ειναι δυσκαμπτη, ειναι ...χρονοβόρα, αυτη τη στιγμή.

Φαντασου να εχεις απο την μια ένα τανκς και απο την άλλη ένα όπλο βιολογικου πολέμου. Ποιος ειναι πιο ευελικρο και πιο αποτελεσματικό;

Έτσι τον βλέπω εγώ το φασισμό. Σαν όπλο βιολογικου πολέμου.

Στις περιοχές αυτές, δεν πρέπει αν εφαρμοζονται ιδιοτυπες καραντινες. Θέλει γιατρους, θέλει υπομονή, θέλει μάχες, θέλει κουράγια, θέλει ...ανταρτικο μυαλου.

katerina είπε...

Στέλιο όπως πολύ καλά ειδες, και οι δυο καμια διαθεση δεν ειχαν για αν μιλήσουν επι της ουσίας. Ο καθένας προσπαθησε καθαρά επικοινωιακά να το προσεγγισει χαιδευοντας τα αυτιά των targets groups που οι επικοινωνιολόγοι τους έλεγαν ότι απευθυνονται.

Στεναχωρώ πολλούς, και μακάρι να κάνω λάθος. Εγώ δεν απαξιώνω τα προσωπα αλλά η όλη λογική, πρακτική, επικοινωιακή πολιτική, απολιτικη θέση Καμίνη, καθώς και η ανθρωπογεωγραφία που εγώ διαθέτω, με ωθεί στο να πθστευω-αυτή τη στιγμή ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ, αλλά ελπιζω να διαψευστώ- ότι ο Καμίνης λειτουργεί σαν ένας Ναπολέων σε συσκευασία Σαρκοζύ.

Θα φανεί περιεργο αυτο που θα πω, αλλά...στην σημερινή εποχή, θέλει επιστροφή στην πολιτική και απομακρυνση απο τεχνοκρατικές προσεγγισεις. Και η πολιτική θέλει ΛΑΙΚΟΤΗΤΑ. Προσεξε, όχι λαικισμό, λαικότητα. Τέλειως διαφορετικές έννοιες, εκ διαμετρου αντιθετες.

Ανώνυμος είπε...

Κατερίνα μου, γειά και χαρά.
Από πού να ξεκινήσω! Προτιμώ από ένα περιστατικό. Εχω μιά γνωστή μουσουλμάνα από αραβική χώρα. Μπορώ να πώ, ότι παρόλο που η γνωριμία μας έγινε σε δύσκολες για εκείνη στιγμές, γίναμε φίλες.Αυτή, λοιπόν, το καλοκαίρι πήγε στην Κέρκυρα και όταν γύρησε μου έφερε δώρο ένα από αυτά τα μαγνητάκια που βάζουν στο ψυγείο, με ένα εκκλησάκι. Το κυριότερο είναι ότι μου είπε."ήταν ένα όμορφο εκκλησάκι, μπήκα μέσα και θαύμασα τις εικονίτσες, τί όμορφες που ήταν, να φανταστείς ότι άναψα κερί και τις κοίταγα'. Αυτοί είναι οι άνθρωποι πού πραγματικά θέλουν να ζήσουν ανάμεσά μας.
Αλλά θα σου δώσω και μια άλλη διάσταση πού ίσως δεν της δίνουμε τη σημασία που πρέπει, είναι όμως αρκετά επικίνδυνη και δυναμητίζει την συμβίωση αλλοδαπών και γηγενών. Είναι οι ηγήτορες των μουσουλμάνων. Δεν μπορώ να πώ αβασάνιστα όλοι, ούτε να δώσω ονόματα. Εκείνο που ξέρω, όμως, είναι ότι από κοινού με κάποιες Μ.Κ.Ο. υποκινούν φιλήσυχους μετανάστες να δημιουργούν προβλήματα, Αλλοι είναι πρόθυμοι να το κάνουν, άλλοι ανθίστανται και άλλοι πιέζονται πολύ και φοβούνται. Δεν ξέρω μόνο τί σχέση ή συννενόηση μπορεί να έχουν με κυβερνητικούς παράγοντες. Πάντως είναι μια παράμετρος πολύ επικίνδυνη που δεν πρέπει να μας διαφεύγει.
Η Δημοκρατία τώρα, όπως μας διδάσκει η ιστορία, δεν είναι ασυδοσία. Για να λειτουργεί χρειάζεται ένα αξιακό σύστημα, σεβαστό από όλους και κυρίως από τους πολιτικούς μας ηγέτες, οι οποίοι θεωρητικά εκλέγονται για να υπηρετούν την Δημοκρατία και όχι να επιβάλλουν τις ορέξεις τους με τον μανδύα τάχα μου της έγκρισης από το λαό.
Η Δημοκρατία πηγάζει από τον λαό, ασκείται από τον λαό και εξυπηρετεί τον λαό. Οι σύγχρονοι βέβαια ηγέτες μας {αντιεξουσιαστές τρομάρα τους} ασκούν ένα φασισμό του χειρίστου είδους. Τον φασισμό του φόβου, της απειλής, της ανασφάλειας, με όχημα την οικονομική κρίση.
Για τον γλοιώδη και ανεπαρκή Παπούλια τί να πώ. Από όταν ήμουν στο πασοκ δεν τον συμπαθούσα. Κάτω από το μειλήχιο ύφος του έκριβε υποκρισία. Και τον προσδιορισμό " προεδρική" τον μετέτρεψε σε "πρωθυπουργική",ελέω ΓΑΠ.
Ο ΓΑΠ και το επιτελείο του είναι της άποψης ότι we need a global goverment and fast και προκειμένου να το πετύχουν εφαρμόζουν την τακτικη του failed state,της αδιαφορίας δλδ της εξουσίας, του κράτους, για οτιδήποτε, από την εθνική κυριαρχία, μάχρι τις βασικές του λειτουργίες.Στα πλαίσια αυτής της αδιαφορίας συγκαταλέγεται και η περιοχή του Α.Παντελεήμονα.
Ομως ο εχθρός δρά εν κρυπτώ. Αν αποκαλυφθεί, καταρρέει. Στο χέρι μας είναι. Μαίρη

ασωτος γιος είπε...

προσωπικα πισυευω οτι ο καμινης θα δρασει διαφορετικα , ο κακλαμανης δεν εκανε τιποτα απλα χρησιμοποιησε τους κατοικους για τις εκλογες
δεν τον νοιαζει

Ανώνυμος είπε...

"Εκτός από την οικονομική κρίση, η Ελλάδα έχει «κι ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα». Αυτό έλεγε στη χθεσινή «Ελευθεροτυπία» ο Γάλλος στοχαστής Μπερνάρ-Ανρί Λεβί. Ποιο είναι το πρόβλημα; Η ελληνική Αριστερά. «Μια Αριστερά παράλογη, που συμβάλλει στη χειροτέρευση της κατάστασης. Η ελληνική Αριστερά έχει παραμείνει στη δεκαετία του ’70, είναι η πιο αναχρονιστική Αριστερά της Ευρώπης». Γνωστός για τους αφορισμούς και τους ακροβατισμούς του, ο Λεβί δεν μας λέει κάτι καινούργιο. Το ότι η ελληνική Αριστερά είναι η πιο «αναχρονιστική Αριστερά της Ευρώπης» έχει ειπωθεί από εγχώριους σχολιαστές και αναλυτές. Οπως και το ότι με τη στάση της επιδεινώνει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση στη χώρα μας.

Δεν είναι δικά μου τα παραπάνω... αλλά θα ήθελα να ξέρω την θέση της (όποιας από τις πολλές) αριστεράς στο θέμα των μεταναστών σε σχέση με τα του Αγ. Παντελεήμονα. Όχι αυτή των "γιαουρτωθέντων" Αλαβάνου και Πορτάλιου (διάβαζε Τσίπρα) αλλά μια ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, σύγχρονης αριστεράς, που δεν ξορκίζει, δεν αιθεροβατεί, αλλά ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ το εφικτό (αν υπάρχει, βέβαια, τέτοια αριστερά...)

Αν η χώρα θέλει αλλαγή, δεν είναι η αλλαγή που προτείνει η αριστερά, ειναι πρώτιστα η αλλαγή της αριστεράς...

ελληνοδιδάσκαλος είπε...

Γεια στο στόμα του Λεβί και στο δικό σου Ανώνυμε φίλε 11.56
Γι αυτό ανάβω κεράκια μπας και μας λυπηθεί ο Θεός και αναπέμπω παρακλήσεις να είναι καλά ο Παπανδρέου...

katerina είπε...

Μαίρη μου καλημέρα,
Έχεις απολυτο δίκιο ότι η συζητηση –όχι μόνο όσο αφορά τοςυ μετανάστες, αλλά το οποιοδήποτε θέμα- γίνεται εμ κραυγές και συνθηματα και όχι με ουσιαστική συζητηση.

Αν εγώ γράψω τώρα ότι διαφωνώ κάθετα με την δημιουργία ενός τεμένους, πολλοι θα μου επιτεθούν λέγοντας μου ότι λέω τα ίδια με τον Άδωνι. Και η συζητηση θα τελειωσει προσπαθώντας να πεισεις ότι δεν εισαι ελεφαντας.

Και όμως σε συνέχεια αυτου που και εσύ περιγράφεις ως πολύ επικινδυνο, δηλαδή τον φανατισμό και την υποθαλψη ενθεν κακειθεν των διαφόρων …μουλάδων- είτε χριστιανών είτε μουσουλμάνων- τελικά το ουσιαστικό προβλημα που είναι η φτωχοποιηση μεγάλων κοινωικών στρωμάτων, επιχειρειται να βγεί η μπαλα έξω από το πραγματικό γήπεδο με τσιτάτα και φανατισμούς …άδεια πουκάμισα.

Μιας και το έφερε η κουβέντα, να πω εδώ και κάποια στιγμή θα κάνω αναρτηση, τωρα που οι τόνοι για τις δημοτικες έπεσαν- αρα μπορουμε να προσδοκουμε σε μια πιο ηρεμη συζητηση- ότι ΔΙΑΦΩΝΩ καθετως, οριζοντιως, πλαγίως και διαγωνίως, με την δημιουργία ενός μεγάλου τζαμιου σε κάποιο σημείο της Αττικής.
Πρωτον γιατί αυτοματα εκει θα δημιουργηθεί γκετο. Οι μεταναστες μουσουλμάνοι ειτε από Ασιατικές ειτε από Αφρικανικές χώρες, που ιδιαιτερα αυτή τη στιγμή είναι οικονομικά εξαθλιωμένοι και κοινωνικά περιθωριοποιημένοι, είναι απολυτα λογικό να σπευσουν εκει. Ο αδυναμος αναζητά μια κοινότητα, κάπου να ανηκει. Όποιο είναι το χειροτερο δυνατό σενάριο δηαλδή η γκετοποιηση, η όποία αντιστοιχα θα δημιουργηει και αντιστροφες συσπειρώσεις, προωθείται σαν … λύση, και μάλιστα φιλελευθερη, κάποιο δε, το θεωρουν και αριστερή.

Μαιρη, τα μάτια μας ανοιχτα, τα αυτιά μας καθαρά. Και πανω από όλα, όχι τσιτάτα και κλισέ…

Καλημέρες.

katerina είπε...

Ανώνυμε,
Εμενα θα μου επιτρέψεις να το πάρω …αλλιώς.
Σε εποχές ευμάρειας Ανώνυμε, σε εποχές που η φτωχεια στην Ελλαδα ήταν ακρως περιθωριοποιημένη και …εξωτική….
Σε εποχές εργασιακών κεκτημένων, χαμηλής ανεργίας, μικρη υποαπασχόλησης, συλλογικών συμβάσεων, κλπ,
Η Αριστερά, ήταν και αυτή ελαφρώς …εξωτική.

Το εννοώ με αυτό. Εδώ και πολλά χρονια η Αριστερά στην Ελλαδα, τρεφεται περισσότερο από τοςυ τόκους του κεφαλαιου του παρελθόντος της και πολύ λιγωτερο από το κεφάλαιο του μέλλοντος της.

Να πω ένα μικρό παραδειγμα, δεν είναι χαρακτηριστικό, αλλά είναι το πρωτο που μου έρχεται στο μυαλό. Όταν έχεις εξασφαλισμένη συλλογική συμβαση, παλευεις για μονιμότητα. Τώρα;

Ανωνυμε οι εποχές αναδεικνύουν και τις πολιτικές, και τα κινηματα και τους ηγέτες, ποτέ αντιστροφα.

Η Αριστερά στην δεδομένη φάση, αυτής της τεραστιας κρισης του καπιταλισμου, έχει να παιξει έναν τεραστιο ενεργό ρόλο, πριν και πάνω από όλα γιατί πια έχει …κοινό. Το αγώι πηγαινει τον αγωγιάτη. Πάντα
Μέχρι τωρα η Αριστερά ειχε περισσότερο πολιτισμικό χαρακτηρα και λιγωτερο ταξικό. Αυτό όμως τελειωσε.


Σε αυτή τη φάση κανείς δεν χρειαζεται μια διαχειριστική «αριστερά». Κανείς δεν χρειάζεται πασόκους με πολιτικά. Χρειαζεται μια αριστερά οπτική, μια αγωνιστική αγκαλια που δεν θ ακινειται στα φιλανθρωπικά πλαισια, μια αναδειξη της ουσίας της πολιτικής, ως συγκρουσης κοινωικών στρωματων και κοινωικών συμφερόντων, κινηματική, πρωτοπορα, αποκουμπι. Τα υπολοιπα μετά. Η Αριστερά ποτέ δεν χτιστηε με μικρομεγάλισμους. Από την εποχη του Club des Jacobins.

Στοιχηματιζω με όποιον…ότι, ότι η Αριστερα- και όχι μόνο στην Ελλαδα, σε όλη την Ευρώπη- θα αναδειχθεί από τις στάχτες της.

Δεν ξερω με ποιους μπροσταρηδες, δεν ξέρω ποτε, αλλά ξέρω πολύ ότι έτσι γραφεται πάντα η ιστορία.

katerina είπε...

Ελληνοδιδασκαλε, ξέρεις ποσοι άνθρωποι, σταθηκαν παραμερα ...αναβωντας κεράκια για πολλά και διαφορα;

Προτιμουσα πάντα τοςυ ανθ΄ρωπους που άναβαν φωτιά στο μυαλό κια στην ψυχή τους.

Θα μου πεις ...γουστα είναι αυτά...

ένας στρατολάτης είπε...

θαυμάσια ανάλυση του πως καλλιεργείται μαζικά ο φασισμός. Βέβαια προκύπτει και το ερώτημα του πως αντιπαλεύεται ο βουβός καθημερινός φασισμός που κρύβεται μέσα μας. Σ' εμάς εννοώ (ας πω σ'εμένα) που δεν φαντάζομαι ούτε γι'αστείο ότι κουβαλώ ενδόμυχα έναν τέτοιο ιό. Κι όμως να, ξαφνικά συλλαμβάνω τον εαυτό μου να σκέφτεται, σ'ένα δευτερόλεπτο, "κοίτα ο κερατάς που έστριψε χωρίς να βγάλει φλας". Μοιάζει αθώο, έτσι; Ναι, μέχρι να καταλάβω ότι πρώτα σκέφτηκα "τι φάτσα είναι αυτή πού'χει τούτος" και μετά ασχολήθηκα με το φλας του. Αν ήταν ένας κούκλος ή -ακόμα περισσότερο- μια κούκλα μάλλον θα το είχα ξαχάσει αυτοστιγμεί. Αρκεί όμως η συνειδητοποίηση;

fisherman είπε...

Κατερίνα γειά σου
Να ξέρεις οτι πάντοτε τα παθογόνα βακτήρια επιβιώνουν και πολλαπλασιάζωνται όπου δεν υπάρχουν τα απαραίτητα αντισσώματα. Η απουσία η δικιά μας ευνοει την δική τους παρουσία. Η αδιαφορία η δικιά μας ενυσχύει την δική τους άποψη. Η απλή διαπίστωση οτι πήραν "κεφάλι" απλά μας οδηγεί πίσω στον καναπέ.
Ένα απλό παράδειγμα:
Οταν θέλω να απομακρύνω τον πιτσιρίκο μου (13 μηνών) από κάτι που δεν θέλω να κάνει του δείχνω κάτι άλλο ενδιαφέρον για να ασχοληθεί....
Τι δείξαμε εμείς στον κόσμο έτσι ώστε να του τραβίξουμε την προσωχή απο το ΛΑΟΣ ή τους κάθε φασίστες?
Πρέπει να βρούμε λοιπόν αυτό που λίπει και να το δώσουμε. Απο διαπιστωσεις και τετελεσμένα αρκετά πια...

katerina είπε...

Στρατολάτη καλημέρα,
μερικές φορές, χαρακτηριστικά της αναθρωπινης φυσης ποινικοποιουνται με πολιτικά ορθους αφορισμούς.
Προσωπικά πιστευω ότι τα δυο χαρακτηριστικά της ανθρωπινης ράτσας που "μαστιγώθηκαν" πολύ, ειναι τα κατ' εξοχήν αιτια που ο ανθρωπινος πολιτισμός, η ανθρωπινη εξελιξη έφτασε εκει που έφτασε και θα φτάσει ...ακόμα πολύ ψηλοτερα. Αυτά είναι η φιλοδοξία και η περιεργεια.

ΌΜΩΣ, αφότου ζουμε σε συγκροτημένες κοινωνίες, καταλαβαμε, διαπιστωσαμε, ότι η κοινωική αλληλεγγύη, δεν ειναι ανθρωπιστικό αισθημα, ειναι βαθιά οικονομικό μέγεθος. Δηλαδή προσττευει τοςυ πάντες. Και τους αδυναμους και τους ισχυρούς.

katerina είπε...

Ψαρά μου καληέρα, χρόνια και ζαμάνια έχουεμ να τα πουμε.

Ασφαλώς Ψαρά μου, αυτοι οι άνθρωποι εγκαταλειφθηκαν απο την επισημη πολιτεία, τωρα ψάχνουν ...προστάτες. Μόνο που αυτοι οι ίδιοι θα ειναι τα επομενα θυματα των προστατών που ανεχονται.

symastev είπε...

Έχω γράψει τόσα και τόσες φορές για το αυγό του φιδιού (http://aristeripolitiki.blogspot.com/) που εκκολάπτεται στον Αγ. Παντελεήμονα που απηύδησα. Μόνοι τα λέμε μόνοι τ΄ ακούμε.

Χθες το βράδυ, πάλι περνώντας από τη πλατεία είδα μια παγερή ερημιά. Χθες τη φοβόταν οι ξένοι, σήμερα τη φοβούνται και οι Έλληνες. Η τοπική φασιστική εξουσία έχει στήσει το βασίλειό της, βασίλειο τάξης νεκροταφείου και σχεδιάζει την επέκταση του μοντέλου, όπως λένε οι εμπνευστές του από τα βαθιά υπόγειας του βαθιού (παρα)κράτους «σε κάθε γειτονιά».

Ποιος Αλαβάνος, ποιος Καμίνης. Σε καμίνι φασισμού θα μας ψήσουν όλους με τις ευλογίες του τοπικής και υπερκρατικής εξουσίας του κεφαλαίου, αν αργήσουμε. Ρωτήστε τους Γερμανούς και τους Εβραίους.

Ανώνυμος είπε...

H XRYSH AYGH SE PEIRAKSE ESENA BRE KATINA?!

ELEOS...

TI PERIMENES?!
NA BGEI O AL.ALABAN
O ARXIMAFIOZOS?!

ELEOS PIA.
KSEKOLISTE APO THN EMPATHEIA SAS
EPITELOUS.
GIA NA FTASOYN NA PSHFISOUN XRYSH AYGH OLOI AYTOI
SHMAINEI OTI EFTASAN STA ORIA TOYS
KAI KALA EKANAN!

DIOTI KANENAS DEN THA ASXOLIOTAN ME THN PERIOXH TOY AGIOY PANTELEHMWNA...
PHGE KSAFNIKA O YPOKRITHS O KARAKAPITALAS THEATRINOS AL.ALABAN
ENW POTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
PRIN DEN EIXE KAN PERASEI AP'EKSW!
KAI META EFAGE ENA GIAOYRTAKION
STHN KARATSALAKWMENH MASKA-MOYRH TOU
KAI META...FWNAKSE TA MAT@!
O GELOIOS!
LIGO HTAN TO GIAOYRTION!
EPREPE NA FAEI PORTA!

ANOHTA ONTA.
AS MHN YPOTIMANE THN NOHMOSYNH TWN KATOIKWN....